Шепітько В. І., Борута Н. В., Стецук Є. В., Якушко О. С., Пелипенко Л. Б., Вільхова О. В., Скотаренко Т. А.

ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА РОБОТА СПІВРОБІТНИКІВ КАФЕДРИ ГІСТОЛОГІЇ, ЦИТОЛОГІЇ ТА ЕМБРІОЛОГІЇ ПОЛТАВСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ


Про автора:

Шепітько В. І., Борута Н. В., Стецук Є. В., Якушко О. С., Пелипенко Л. Б., Вільхова О. В., Скотаренко Т. А.

Рубрика:

МЕДИЧНА ОСВІТА

Тип статті:

Наукова стаття

Анотація:

. Останнім часом тема професійної орієнтації для старшокласників набуває надзвичайної актуальності, оскільки поряд із вже існуючими факторами утруднення визначення професійної належності населення з’являються й інші, серед яких, зокрема, поява великої кількості нових професій, призначення яких не завжди є зрозумілим для пересічного громадянина, підвищення жорсткості вимог до претендентів на певну посаду, що спричинене досить жорсткою конкуренцією. Профорієнтаційні проекти дають змогу більш детально інформувати підростаюче покоління щодо особливостей якісної підготовки висококваліфікованих спеціалістів-медиків, а саме їх навчанням у вищому медичному закладі. Такий підхід до вибору роду діяльності викликає у школярів зацікавленість, спонукає до свідомого вибору професії відповідно до власних здібностей та інтересів з урахуванням потреб суспільства в кадрах. Колективом кафедри гістології, цитології та ембріології були створені оптимальні умови для формування в учнівської молоді розуміння важливості і відповідальності здійснення першого кроку до вибору майбутньої професії, яка б відповідала інтересам, схильностям та здібностям особистості. Старшокласники змогли відчути себе на місці студентів-медиків. Вони отримали змістовну та корисну інформацію щодо особливостей форм навчання на кафедрі, вимог, які висуваються перед здобувачем вищої медичної освіти. Увага школярів була акцентована на важливості опанування такої фундаментальної дисципліни, як гістологія, яка закладає фундамент професійних знань та навичок майбутніх лікарів. Навчання буде цікавим та корисним у разі поєднання його з науково-дослідницькою діяльністю. Сучасна профорієнтаційна робота кафедри гістології, цитології та ембріології є складовою частиною цілісної системи освітнього процесу та спрямована на підготовку молоді до свідомого вибору професії, до самостійного життя, здатності до професійного самовдосконалення, створення сприятливої атмосфери для заохочення до співпраці та активності в трудовому житті.

Ключові слова:

профорієнтаційна робота, старшокласники, кафедра гістології, цитології та ембріології.

Список цитованої літератури:

  1. Egorova ЄV, Іgnatovich OM, Kobchenko VV, Litvinova NІ, Marchenko ІB, Merzlyakova OL, et al. Profesіina orіentacіya. Kіrovograd: ІmeksLTD; 2014. 240 s. [in Ukrainian].
  2. Pavlik NV. Proforіentacіya: stan і perspektivi rozvitku. Zbіrnik materіalіv X yuvіlejnix vseukrainskikh psikhologo-pedagogіchnikh chitan, prisvyachenikh pam’yatі doktora pedagogіchnikh nauk, profesora Fedorishina Borisa Oleksіjovicha. Kiiv: Іnstitut pedagogіchnoi osvіti і osvіti doroslikh іmenі Іvana Zyazyuna NAPN Ukrainy; 2020. s. 147. [in Ukrainian].
  3. MON Ukrayiny. Sergіj Shkarlet provіv ekskursіyu do svogo kabіnetu v mezhakh proektu «Oberi profesіyu svoei mrіi» [Internet]. Kyyiv: MON Ukrayiny; 2022 Sich
  4. Dostupno: https://mon.gov.ua/ua/news/sergij-shkarlet-proviv-ekskursiyu-do-svogo-kabinetu-v-mezhah-proyektuoberi-profesiyu-svoyeyi-mriyi [in Ukrainian]. 4. Shepіtko VІ, Boruta NV, Stecuk EV, Yakushko OS, Vіlkhova OV, Skotarenko TA, et al. Orhanizatsiia ta zdiisnennia proforiientatsiinoi roboty sered starshoklasnykiv – rozshyriuie yim mozhlyvosti u profesiinomu vybori. Materіali VIII mіzhnarodnoї naukovo-praktichnoi konferencіi. Chikago, USA; 2022. s. 592-595.
  5. Tkachuk ІІ. Profesіjna orіentacіya v suchasnіj shkolі: krashhі metodichnі rozrobki praktichnikh psikhologіv і socіalnikh pedagogіv malokomplektnikh zagalnoosvіtnіkh navchalnikh zakladіv, navchalno-vikhovnikh ob’ednan, navchalno-vikhovnikh kompleksіv. K.: UNMC praktichnoi psikhologіi і socіalnoi roboti; 2017. 115 s. [in Ukrainian].
  6. Grinova M, Khannanova O. Proforіentacіya yak shlyakh do uspіshnogo profesіjnogo samoviznachennya osobistostі. Ukrainska profesіjna osvіta. 2018;3:34-43. [in Ukrainian].
  7. Shepіtko VІ, Boruta NV, Stecuk EV, Vіlkhova OV, Yakushko OS, Skotarenko TA, et al. Vikoristannya texnologіj distancіjnogo navchannya u procesі vivchennya gіstologіi, citologіi ta embrіologіi. Materіali V mіzhnarodnoi naukovo-praktichnoi konferencіi Lіki – lyudinі. Suchasnі problemi farmakoterapії ta priznachennya lіkarskix zasobіv; Kharkіv; 2021. s. 855-856. [in Ukrainian].

Публікація статті:

«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 1 (163), 2022 рік , 199-202 сторінки, код УДК 378.147:611.018.1:612.017

DOI: