Ошивалова О. О.

РІВЕНЬ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ ЛІКАРІВ ДЕРМАТОВЕНЕРОЛОГІВ З АКТУАЛЬНИХ ПИТАНЬ ПРОФІЛАКТИКИ РАКУ ШКІРИ


Про автора:

Ошивалова О. О.

Рубрика:

СОЦІАЛЬНА МЕДИЦИНА ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я

Тип статті:

Наукова стаття

Анотація:

За даними Національного канцер-реєстру України 2014-2015 рр. в структурі захворюваності злоякісними новоутвореннями шкіри друге місце у жінок та третє місце у чоловіків займають немеланомні раки шкіри. Роль лікаря дерматовенеролога в ранній діагностиці раку шкіри є провідною. Але дослідження з визначення рівня професійної компетенції лікарів дерматовенерологів України з актуальних питань про-філактики раку шкіри не проводились. Мета роботиполягала у визначенні рівня професійної компетенції лікарів дерматовенерологів з питань профілактики раку шкіри. Методи.Творчим колективом ДНУ «НПЦ ПКМ» ДУС і НМАПО імені П. Л. Шупика було розроблено тести та проведено тестування 136 лікарів дерматовенерологів в рамках навчального процесу 2015-2017 рр. на кафедрі дерматовенерології НМАПО імені П. Л. Шупика. Результати.Найвищий рівень професійної компетенції з питань профілактики раку шкіри мали лікарі пер-шої та другої категорії. Їх середній професійний стаж склав 17,4±1,3 та 8,9±2,5 років відповідно, а середній бал з тестування 4,3±1,4 та 4,1±1,1 відповідно. Найнижчий рівень професійної компетенції показали лікарі-інтерни, їх середній бал з тестування 2,6±0,8. Висновки. Рівень професійної компетенції лікарів дерматовенерологів з актуальних питань профілактики раку шкіри на теперішній час не відповідає сучасному рівню надання медичної допомоги хворим із злоякіс-ними та доброякісними новоутвореннями шкіри.

Ключові слова:

професійна компетенція, дерматоонкологія, профілактика раку шкіри

Список цитованої літератури:

  1. Ayzyatulov RF, Tsentilo SV, Barkalova EL, i dr. Puti povysheniya effektivnosti obucheniya studentov na tsikle dermatovenerologii. Zhurnal dermatovenerologíí̈ta kosmetologíí̈ím. MO. Torsuêva. 2012;1-2(28):27-30.[in Russiаn].
  2. Vorob”yev KP. Dokazatel’naya meditsina i kompetentnost’ vracha. Ukraí̈ns’kiy medichniy chasopis. 2013;1(93):134-40. [in Russiаn].
  3. Mamedova GB. Opredeleniye klyuchevykh kompetentsiy vracha obshchey praktiki. Molodoy uchenyy. 2015;11(91):676-8.[in Russiаn].
  4. Aldridge RB, Glodzik D, Ballerini L, et al. Utility of non-rule-based visual matching as a strategy to allow novices to achieve skin lesion diagnosis.Acta Derm Venereol. 2011;91(3):279-83.
  5. Burge S. British Association of University Teachers of Dermatology. Teaching dermatology to medical students: a survey of current practice in the U.K. Br J Dermatol. 2002;146(2):295-303.
  6. Davies E, Burge S. Audit of dermatological content of U.K. undergraduate curricula. Br J Dermatol. 2009;160(5):999-1005.
  7. Enk CD, Gilead L, Smolovich I, et al. Diagnostic performance and retention of acquired skills after dermatology elective. Int J Dermatol. 2003;42(10):812-5.
  8. Finlay AY, Coles EC, Dawber RP, et al. Dermatology examination performance: wide variation between different teaching centres. Medical education. 1994;28(4):301-3068. 
  9. Hansra NK, O’Sullivan P, Chen CL, et al. Medical school dermatology curriculum: are we adequately preparing primary care physicians? J Am Acad Dermatol. 2009;61(1):23-9.
  10. Kerr OA, Walker J, Boohan M. General practitioners’opinions regarding the need for training in dermatology at undergraduate and postgraduate levels. Clin Exp Dermatol. 2006;31(1):132-3.
  11. Moore MM, Geller AC, Zhang Z, et al. Skin cancer examination teaching in US medical education. Arch Dermatol. 2006;142(4):439-44.
  12. National Cancer Registry of Ukraine: short description of the database as of January, 2016. Available from: http://www.ncru.inf.ua/publications/index.htm
  13. Whitaker-Worth DL, Susser WS, Grant-Kels JM. Clinical dermatologic education and the diagnostic acumen of medical students and primary care residents. Int J Dermatol. 1998;37(11):855-9.

Публікація статті:

«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 1 Том 1 (142), 2018 рік , 338-342 сторінки, код УДК 616.5-006-08

DOI: