Сокол В. К., Сербиненко І. Ю., Войтов Є. О.

МЕХАНІЗМ УТВОРЕННЯ ПЕРЕЛОМІВ ДОВГИХ КІСТОК НИЖНІХ КІНЦІВОК У РАЗІ АВТОМОБІЛЬНОЇ ТРАВМИ


Про автора:

Сокол В. К., Сербиненко І. Ю., Войтов Є. О.

Рубрика:

СУДОВА МЕДИЦИНА

Тип статті:

Наукова стаття

Анотація:

Структура механічних пошкоджень нижніх кінцівок і їх основні механізми в судовій медицині вивчені недостатньо. Мета – вивчити структуру переломів довгих кісток нижніх кінцівок у постраждалих від механічної травми і механізми їх утворення у рази автомобільної травми за результатами первинної судовомедичної експертизи. Об’єкт і методи дослідження – ретроспективний аналіз 130 актів первинних судовомедичних експертиз потерпілих з переломами нижніх кінцівок внаслідок механічної травми, які проводилися в лютому-червні 2018 р. Результати та їх обговорення. Провідною причиною механічних пошкоджень нижніх кінцівок була автомобільна травма (89,2%) з середньою швидкістю зіткнення 40 км/год. Основний механізм травм нижніх кінцівок у пішоходів – бамперні переломи стегна і гомілки, у водіїв і пасажирів – діафізарні переломи внаслідок удару і здавлення внутрішніми частинами автомобіля.

Ключові слова:

переломи довгих кісток нижніх кінцівок, автомобільна травма, механізм утворення переломів, судово-медична експертиза

Список цитованої літератури:

  1. Goniewicz K, Goniewicz M, Pawłowski W, Lasota D. Epidemiology of road traffic accidents in adults. A systematic review. Journal of Education, Health and Sport. 2017;7(7):92-100.
  2. Statistika DTP v Ukraini za period z 01.01.2019 po 31.12.2019. Dostupno: http://patrol.police.gov.ua/statystyka/ [in Ukrainian].
  3.  Informatcyino-analitichna dovidka pro stan travmatizmu nevirobnichoho charakteru v Ukraini za 12 micyachiv 2017 roku. Dostupno: https:// www.dsns.gov.ua/files/2018/4/2/0000/нф.-аналіт.%20довідка%2012%20місяців%202017%20р..doc.pdf [in Ukrainian].
  4. Informatcyino-analitichna dovidka pro stan travmatizmu nevirobnichoho charakteru v Ukraini za 12 micyachiv 2018 roku. Dostupno: https:// www.dsns.gov.ua/files/2019/2/27/555/нф.-анал.%20дов%2012%20м!сяц!в%202018%20р..doc.pdf [in Ukrainian].
  5. Informatcyino-analitichna dovidka pro stan travmatizmu nevirobnichoho charakteru v Ukraini za 6 micyachiv 2019 roku. Dostupno: https:// www.dsns.gov.ua/files/2019/8/23/555/нф.-аналіт.%20довідка%206%20місяців%202019%20р..doc.pdf [in Ukrainian].
  6. Korzh NA, Gerasimenko SI, Klimovitsky VG, Loskutov AE, Romanenko KK, Gerasimenko AS, Kolomiyets EN. Rasprostranennost perelomov kostey i rezultati ih lecheniya v Ukraine (kliniko-epidemiologicheskoe issledovanie). Med. novosti. 2011;7:37-44. [in Russiаn].
  7. Court-Brown CM, Bugler KE, Clement ND, Duckworth AD, McQueen MM. The epidemiology of open fractures in adults. A 15-year review. Injury. 2012;43(6):891-7. DOI: 10.1016/j.injury.2011.12.007
  8. Winkler D, Goudie ST, Court-Brown CM. The changing epidemiology of open fractures in vehicle occupants, pedestrians, motorcyclists and cyclists. Injury. 2018 Feb;49(2):208-12. DOI: 10.1016/j.injury.2017.11.009
  9. Jorge-Mora A, Amhaz-Escanlar S, Gonzalez IC, Lopez-Del Teso C, Gomez R, Jorge-Mora T, et al. Management in Open fracture. In: Trauma Surgery. Karcioglu O, Topakoglu H, editors. London: IntechOpen; 2018. Chapter 2. p. 23-40.
  10. Halikov AA, Vavilov AYu, Orlovskaya AV, Chernova RB. Sudebno-medicinskaya ekspertiza mehanicheskoy travmi tverdymi tupymi predmetami: uch. posobie: Ufa; Izd-vo GBOU VPO BGMU Minzdrava Rossii; 2014. 83 s. [in Russiаn].
  11. Likhachev DV, Belokurov VP, Zelikov VA, Denisov GA, Korablev RA. Biomehanika dorozhno-transportnyh proisshestvyi: teksti lektsyi. Voronezh: FGBOU VPO «VGLTA»; 2015. 52 s. [in Russiаn].
  12. Кane IN. First Automobile Fatility. In: Famous First Facta, 3rd edition. New York: H.W. Wilson; 1964. p. 1.
  13. Kong C, Yang J. Logistic regression analysis of pedestrian casualty risk in passenger vehicle collisions in China. Accid Anal Prev. 2010 Jul;42(4):987-93. DOI: 10.1016/j.aap.2009.11.006
  14. Fridman L, Ling R, Rothman L, Cloutier MS, Macarthur C, Hagel B, Howard A. Effect of reducing the posted speed limit to 30 km per hour on pedestrian motor vehicle collisions in Toronto, Canada – a quasi experimental, pre-post study. BMC Public Health. 2020;20:56. Available from: https://doi.org/10.1186/s12889-019-8139-5

Публікація статті:

«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 2 (156), 2020 рік , 374-379 сторінки, код УДК 340.6:616.718.4/.6-001.5:614.8:656.1

DOI: