Гриценко Є. М., Овчар О. В., Заколодна О. Е.

ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ МЕТОДИКИ «СТАНДАРТИЗОВАНИЙ ПАЦІЄНТ» У ВИКЛАДАННІ КЛІНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН


Про автора:

Гриценко Є. М., Овчар О. В., Заколодна О. Е.

Рубрика:

МЕДИЧНА ОСВІТА

Тип статті:

Наукова стаття

Анотація:

Проблемами класичної системи клінічної медичної освіти є неможливість практичної ілюстрації всього різноманіття клінічних ситуацій, а також морально-етичні та законодавчі обмеження в спілкуванні здобувача освіти та пацієнта. Для подолання цих проблем використовують симуляційне навчання, навчальне моделювання за допомогою діагностичних і лікувальних завдань, проблемних ситуацій і ділових ігор. В симуляції навчання виділяють окрему форму – «стандартизованого пацієнта». При достатньому опануванні навчальним матеріалом студент може і повинен вміти відтворити клінічні прояви відомих захворювань при класичному перебігу та різноманітних варіантах, виступаючи в ролі «стандартизованого пацієнта». Розглянуто етапи рольової гри на прикладі теми «Гострий апендицит у дітей». Рольова гра імітує ситуацію звернення до лікаря – хірурга батьків з хворою дитиною, ролі яких грають студенти. Використання рольової гри в такому форматі дає змогу студентам імітувати професійну діяльність максимально наближену до реальних життєвих ситуацій, провести диференційну діагностику раціональним шляхом в мінімальні терміни, проаналізувати варіанти та наслідки правильних та помилкових дій і рішень.

Ключові слова:

інтерактивні методи навчання, «стандартизований пацієнт», ділова гра, дитяча хірургія.

Список цитованої літератури:

  1. Lisovyy VM, Kapustnyk VA, Markovsʹkyy VD, Zavhorodniy IV. Zahalʹni problemy ta perspektyvy zastosuvannya symulyatsiynykh metodiv osvity: materialy L navch.metod. konf. «Symulyatsiyne navchannya v systemi pidhotovky medychnykh kadriv». Kharkiv: KhNMU; 2016. s. 3-7. [in Ukrainian].
  2. Filonenko MM. Metodyka vykladannya u vyshchiy medychniy shkoli na zasadakh kompetentnisnoho pidkhodu: metodychni rekomendatsiyi dlya vykladachiv ta zdobuvachiv naukovoho stupenyu doktora filosofiyi (PhD) VM(F)NZ Ukrayiny. K.: 2016. 88 s. [in Ukrainian].
  3. Edgar Deyl. Kak effektivno uchit’sya? [Internet]. Vsestoronneye razvitiye vozmozhnostey cheloveka. Dostupno: http://www.yugzone.ru/ articles/education.htm [in Russian].
  4. Kosagovskaya II, Volchkova EV, Pak SG. Sovremennyye problemy simulyatsionnogo obucheniya v meditsine. Epidemiologiya i infektsionnyye bolezni. 2014;1:49-61. [in Russian].
  5. Kubyshkin VA, Svistunov AA, Gorshkov MD, Balkizov ZZ, redaktory. Gorshkov MD, sostavitel. Spetsialist meditsinskogo simulyatsionnogo obucheniya. Uchebnoye posobiye. Moskva: ROSOMED; 2016. 320 s. [in Russian].
  6. Savoldelli GL, Naik VN, Park J, Joo HS, Chow R, Hamstra SJ. Value of debriefing during simulated crisis management: oral versus videoassisted oral feedback. Aneshesiology. 2006;105:279-85.
  7. Sozinov AS, Bulatov SA. Virtual patient – a look into the future or a toy for intellectuals? Virtual’nye tekhnologii v meditsine. 2010;1(3):19- 24.

Публікація статті:

«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 3 (157), 2020 рік , 181-183 сторінки, код УДК 378.147:616-094

DOI: