Бєліков О. Б., Бєлікова Н. І., Ватаманюк Н. В.

ІНТЕРАКТИВНА ЛЕКЦІЯ – КОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНЦІЯ ВИКЛАДАЧА І СТУДЕНТА


Про автора:

Бєліков О. Б., Бєлікова Н. І., Ватаманюк Н. В.

Рубрика:

МЕДИЧНА ОСВІТА

Тип статті:

Наукова стаття

Анотація:

Зі зміною навчального плану, коли самостійна робота виноситься на перший план, методи викладання повинні заохочувати студентів до самостійного навчання та удосконалення, що особливо актуально на клінічних кафедрах, зокрема, при вивченні стоматологічних дисциплін. Варіантами таких методів є інтерактивне висвітлення матеріалу, дистанційне подання тематики, кейс-методи, мозкові штурми тощо. Саме вони дозволяють активізувати аудиторію студентів. Серед традиційних методів навчання лекції, як елемент передачі фактичної інформації великій кількості студентів, залишаються ефективною формою викладення матеріалу. В той же час при читанні традиційної лекції студенти сприймають матеріал зосереджуючись на постійній увазі до лектора і засобів висвітлення лекції. Саме з цією метою нами була проведена оцінка ефективності застосування інтерактивної лекції, як методу мотивації студентів до навчання на основі комунікативної компетентності у порівнянні із традиційною лекцією. Аналіз викладання інтерактивної лекції був проведений покроково. Тільки 48 % студентів оцінили ефективність традиційної лекції. В той час, як більша частина студентів була прихильною до інтерактивної форми проведення лекції. Студенти наголошували на тому, що ця форма проведення лекції може бути ефективним механізмом навчання, тому що активізує їх як на етапі підготовки до лекції, так і в рамках читання її. На відміну від традиційної, інтерактивна лекція зводить до мінімуму монолог викладача, надає перевагу діалогу лектора зі студентами, під час якого вони поступово набувають необхідних знань. Інтерактивна лекція має не тільки інформативний характер, а й пошуковий.

Ключові слова:

засоби навчання, ефективність навчання, компетентність, інтерактивна лекція.

Список цитованої літератури:

  1. Kvasnicka OB. Rol interaktivnih metodiv navchannya u formuvanni visokokvalifikovanih medichnih specialistiv. Materiali navchalnometodichnoyi konferenciyi «Aktualni pitannya vishoyi medichnoyi ta farmacevtichnoyi osviti: dosvid, problemi, innovaciyi ta suchasni tehnologiyi». 19 kvitnya 2017. s. 477-8. [in Ukrainian].
  2. Golovchak IS. Suchasna lekciya. Galickij likarskij visnik. 2015;22(1):100-1. [in Ukrainian].
  3.  Antonenko MYu, Zelinska NA, Sayapina LM, Znachkova OA, Shuminska TA. Dosvid implementaciyi innovacijnih pedagogichnih metodiv na etapi pislyadiplomnoyi osviti likariv-stomatologiv. Sovremennaya stomatologiya. 2017;2:66-8. [in Ukrainian].
  4. Nagajchuk VV. Zastosuvannya interaktivnih tehnologij navchannya dlya vikladannya u vishih medichnih navchalnih zakladah. Visnik Vinnickogo nacionalnogo medichnogo universitetu. 2013;17(2):456-9. [in Ukrainian].
  5. Schreiber BE, FukutaJ, Gordon F. Live lecture versus video podcast in undergraduate medical education: A randomised controlled trial. BMC medical education. 2010;10(1):68.

Публікація статті:

«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 4 Том 1 (153), 2019 рік , 182-184 сторінки, код УДК 378.147.091.2:316.77

DOI: