Горзов Л. Ф., Головчак В. Ю., Данко Е. М., Слободянюк А. С.

ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ НАУКОВОГО ГУРТКА З ТЕРАПЕВТИЧНОЇ СТОМАТОЛОГІЇ В РЕЖИМІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ


Про автора:

Горзов Л. Ф., Головчак В. Ю., Данко Е. М., Слободянюк А. С.

Рубрика:

МЕДИЧНА ОСВІТА

Тип статті:

Наукова стаття

Анотація:

Через розповсюдження вірусу Covid-19 всі країни почали запроваджувати карантинні заходи, що, як наслідок, спричинило перехід на дистанційний формат навчання всіх навчальних закладів на невизначений період часу. За відносно короткий проміжок часу, ми змушені були адаптуватися до онлайн-формату робочого та навчального процесів. Готовність до даного процесу була відносна, у зв’язку з виникненням технічних проблем – відсутність стабільного інтернету, комп’ютерного забезпечення, навчальних матеріалів у форматі онлайн-ресурсів. Стало зрозуміло, що людство осягнуло новий етап розвитку, де дистанційне навчання відіграє істотно вагому роль, саме тому важливою стала адаптація даного стилю навчання та ,відповідно, наявність можливості продовжити роботу без радикальних змін. З жовтня 2020 року на кафедрі терапевтичної стоматології функціонує гурток, створений завідувачем кафедри терапевтичної стоматології доц. Горзов Л.Ф. У режимі дистанційного навчання, для продовження роботи гурка був створений Telegramканал – 215 учасників та соціальна сторінка в мережі Instagram – 373 читачів. Планування онлайн-діяльності наукового гуртка включало в себе не тільки визначення обсягу та змісту навчального процесу, але й ретельне відстеження того, як ми в перспективі будемо підтримувати різні типи взаємодій (студент-контент, студентстудент та студент-викладач), що є вагомим аспектом процесу навчання. Даний підхід визнає соціальну та пізнавальну сутність структури навчання, а не звичне для всіх питання розподілу інформації. Мета дослідження. Проаналізувати структуру та особливості формату дистанційної роботи студентського наукового гуртка з терапевтичної стоматології в умовах карантину. Об’єкт і методи дослідження. Коли пандемія зненацька охопила всі сфери життєдіяльності, дистанційне навчання стало єдиним способом комунікації зі студентами. В Україні дистанційна форма навчання регламентована наказом МОН від 31.10.2013р. № 1518 «Про затвердження Вимог до вищих навчальних закладів та закладів післядипломної освіти, наукових, освітньо-наукових установ. Результати досліджень. Перехід на дистанційний режим навчання суттєво трансформував структуру проведення занять, оскільки, недоступною стала одна з пріоритетних можливостей гуртківців, а саме – контакт з пацієнтом. За даними опитування гуртківці розділилися на дві групи: І група – 93 читачі Instagram гуртка (25%) – оперують теоритично-практичним інтересом роботи в гуртку. ІІ група – 280 осіб (75%) – акцентують увагу, виключно на практичних аспектах діяльності гуртка; втратили зацікавленість, коли можливість фізичної взаємодії з пацієнтом стала недоступною. Ще одним недоліком онлайн-навчання є часткова асоціальність, тобто втрачається можливість безпосереднього спілкування студентів між собою. Висновки. У силу жорстких карантинних обмежень, дистанційне навчання є невід’ємною та, по факту, єдиною формою організації навчального процесу для всіх, без винятку, освітніх галузей. Однак воно в жодному разі не спроможне відтворити живе спілкування студентів між собою, з пацієнтом та викладачем.

Ключові слова:

пандемія, дистанційне навчання, особливості роботи, соціальні мережі, науковий гурток.

Список цитованої літератури:

  1. Babatunde Adedoyin O, Soykan E. Covid-19 pandemic and online learning: the challenges and opportunities [Internet]. 2020. Available from: https://www.tandfonline.com/doi/epub/10.1080/10494820.2020.1813180?needAccess=true.
  2. Bitska IV Peculiarities of the work of the surgical student scientific circuit in quarantine. Art of Medicine. 2021;4(20):120-123. DOI: https:// doi.org/10. 21802/artm.2021.4.20.120.
  3. Knyazevych-Chorna TV, Kindrativ EO, Andriyiv AV, Zhurakivska OYA, Antymys OV. Features of distance learning for foreign medical students during quarantine. Art of medicine 2021;2(18):149-155. DOI: .
  4. Ministerstvo osvity i nauky Ukrayiny. Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrayiny vid 21.01.2004 № 40 Polozhennya pro dystantsiyne navchannya [Internet]. Dostupno: http//zakon4.rada.gov.ua. laws.show.z0703-13№ n18. [in Ukrainian].
  5. Osadchyy VI. Suchasni tendentsiyi vykorystannya informatsiynykh tekhnolohiy v navchalʹnomu protsesi vyshchoyi pedahohichnoyi shkoly Zbirnyk nauk Prats Pedahohichnyy protses: teoriya i praktyka; 2009; Kyyiv. K.: Vydavnytstvo P\P»EKMO»; 2009. s. 190-207. [in Ukrainian].

Публікація статті:

«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 1 (163), 2022 рік , 191-194 сторінки, код УДК 616.314.1:37.018.43+37.091.322

DOI: