Білаш В. П.

РОЛЬ ТА АКТУАЛЬНІСТЬ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ІНТЕГРАЦІЇ ПРИ ВИВЧЕННІ АНАТОМІЇ ЛЮДИНИ


Про автора:

Білаш В. П.

Рубрика:

МЕДИЧНА ОСВІТА

Тип статті:

Наукова стаття

Анотація:

Міжпредметна інтеграція медичних дисциплін в сучасних умовах організації освітнього процесу систематизує знання, навики та вміння здобувачів вищої освіти, допомагає успішно та раціонально пізнати факти, явища та процеси, сприяє усвідомленню необхідності отримання якісних знань з різних предметів чи навчальних курсів та визначає місце їх подальшого використання.У статті проаналізовано теоретичні та практичні аспекти міждисциплінарної інтеграції при викладанні анатомії людини в медичному університеті. Розглянуто механізм реалізації предметно-орієнтованого навчання в межах вертикальної міждисциплінарної інтеграції та міжпредметної горизонтальної інтеграції, що дозволяє здійснювати об’єктно-орієнтоване навчання в закладі вищої освіти. Реалізація принципів міждисциплінарної інтеграції під час проведення практичних занять та читання лекцій вимагає від науково-педагогічних працівників кафедр університету глибоких та змістовних знань зі свого предмету та суміжних навчальних дисциплін для отримання оптимального балансу між матеріалом теми, що вивчається та інформацією з інших дисциплін. Принципи міждисциплінарної інтеграції при вивченні анатомії людини, як і інших дисциплін в медичному вузі, сприяють підвищенню мотивації здобувачів вищої медичної освіти до навчання та усвідомлення практичного значення набутих компетентностей у майбутній професійній діяльності. Застосування міждисциплінарних технологій в освітньому процесі дозволить підняти здобувача освіти на якісно новий рівень клінічного мислення та на основі інтегрування знань – надасть можливість комплексного вирішення завдань медичної практики. Міждисциплінарна інтеграція є необхідною складовою сучасної вищої медичної освіти, яка спонукає до створення продуктивної системи знань, умінь, навичок здобувачів освіти, покращення науково-методичної бази закладу освіти, підвищення професійної компетентності фахівців та сприяє формуванню гармонійної особистості майбутнього медика.

Ключові слова:

міждисциплінарна інтеграція, анатомія людини, здобувачі освіти.

Список цитованої літератури:

  1. Shepitko VI, Lysachenko OD, Boruta NV, Yeroshenko HA, Pelypenko LB, Yeromina NF, et al. Rol mizhdystsyplinarnoyi intehratsiyi v umovakh pidhotovky inozemnykh studentiv-medykiv. Materialy Mizhnar. nauk. konf. Osvita i nauka u minlivomu myre: problemy ta perspektyvy rozvytku; 2019 Ber 29-30; Dnipro. Dnipro: Dniprovsʹkyy natsionalʹnyy universytet imeni Olesya Honchara; 2019. 224-225. [in Ukrainian].
  2. Shulhay AH, Fedonyuk LYA, Mudra AYE, Oleshchuk OM. Mizhdystsyplinarna intehratsiya yak skladova problemno-oriyentovanoho navchannya u medychnomu universyteti. Medychna osvita. 2018;4:113-117. [in Ukrainian].
  3. Humenna NV. Mizhdystsyplinarna intehratsiya u profesiyniy pidhotovtsi maybutnikh fakhivtsiv medychnoyi haluzi. Teoriya i metodyka profesiynoyi osvity. 2019;1(18):121-126. [in Ukrainian].
  4. Chechotina SYU. Aktualʹnistʹ uprovadzhennya mizhdystsyplinarnoyi intehratsiyi pry vyvchenni farmakolohiyi. Ukrayinsʹkyy stomatolohichnyy alʹmanakh. 2013;4:86-89. [in Ukrainian].
  5. Lysachenko OD. Rol mizhdystsyplinarnoyi intehratsiyi u formuvanni klinichnoho myslennya studenta. Visnyk problem biolohiyi і medytsyny. 2012;3.2(95):133-135. [in Ukrainian].
  6. Stadnichenko SM. Intehratsiya pryrodnychykh i medychnykh dystsyplin yak zasib formuvannya profesiynoyi kompetentnosti studentiv. Naukovi zapysky. 2018;173:195-200. [in Ukrainian].
  7. Tarasenko YAA. Sylabus z anatomiyi lyudyny dlya studentiv, yaki navchayutʹsya po spetsialʹnosti «Medytsyna». Poltava: UMSA; 2019. 46 s. [in Ukrainian].
  8. Popadynets OH. Efektyvnistʹ mizhpredmetnoyi intehratsiyi pry vyvchenni anatomiyi lyudyny. Svit medytsyny ta biolohiyi. 2014;4(46):210-212. [in Ukrainian].
  9. Shepitko VI, Lysachenko OD, Yeroshenko HA, Bilash SM. Formuvannya klinichnoho myslennya studenta u konteksti mizhdystsyplinarnoyi intehratsiyi. Mater. Vseukr. navch.-naukovoyi konf. Vprovadzhennya novykh tekhnolohiy za kredytno-modulnoyi systemy orhanizatsiyi navchalʹnoho protsesu u VM(F)NZ III-IVrivniv akredytatsiyi; 2012 Кvit 26-27; Ternopil. Ternopil: TDMU im. I. YA. Horbachevsʹkoho; 2012. s. 237-239. [in Ukrainian].
  10. Lysachenko OD, Yeroshenko HA, Boruta NV. Zastosuvannya mizhdystsyplinarnoyi intehratsiyi u vykladanni histolohiyi, tsytolohiyi ta embriolohiyi studentam-pediatram UMSA. Mat. the 8 th International scientific and practical conference Information, its impact on social and technical processes; 2020 March 16-17; Haifa, Israel; 2020. s. 159-161.
  11. Shepitko VI, Lysachenko OD, Boruta NV, Yeroshenko HA, Stetsuk YEV, Shevchenko KV, et al. Rol mizhdystsyplinarnoyi intehratsiyi v suchasnykh umovakh pidhotovky studentiv-medykiv. Materialy Vseukr. navch.-nauk. konf. z mizhnar. uchastyu Suchasna medychna osvita: metodolohiya, teoriya, praktyka; 2020 Ber 19; Poltava. Poltava: UMSA; 2020. s. 260-261. [in Ukrainian].

Публікація статті:

«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 3 (161), 2021 рік , 185-188 сторінки, код УДК 611:378.14

DOI: