Єрошенко Г. А., Лисаченко О. Д., Білаш В. П., Кінаш О. В., Шевченко К. В., Солод А. В.

ОСОБЛИВОСТІ ВСТУПУ ТА ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «МЕДИЦИНА» НА ОСНОВІ ДИПЛОМА МОЛОДШОГО СПЕЦІАЛІСТА


Про автора:

Єрошенко Г. А., Лисаченко О. Д., Білаш В. П., Кінаш О. В., Шевченко К. В., Солод А. В.

Рубрика:

МЕДИЧНА ОСВІТА

Тип статті:

Наукова стаття

Анотація:

Для вступу на спеціальність «Медицина» абітурієнтам з дипломом молодшого спеціаліста необхідно успішно скласти ЗНО (мінімум на 100 балів) з певних предметів та фаховий іспит, який містить завдання з анатомії, патологічної анатомії, гістології та мікробіології (не менш ніж на 25 балів з кожного предмету). Позитивним є те, що здобувачі освіти, які мають диплом молодшого спеціаліста, на рік менше за інших навчаються в медичних університетах. Частина предметів, вивчених в медичних коледжах перезараховується, що сприяє зменшенню терміну навчання та частково знижує навантаження під час проведення освітнього процесу. Відношення до навчального процесу здобувачів вищої медичної освіти, які приходять на навчання в медичні університети після закінчення медичних коледжів від здобувачів, які закінчили заклади середньої освіти – суттєво відрізняється. Здобувачі з нормативним терміном навчання мають певний запас систематизованих знань, умінь і практичних навичок, отриманих під час навчання в медичних коледжах, що значно полегшує процес здобуття ними вищої освіти та вирізняє їх схильністю до адаптації в нових умовах життєдіяльності і навчання. Частина дисциплін, що вивчаються студентами на перших курсах навчання в медичних університетах (анатомія людини, медична біологія, патоморфологія, патоанатомія, медична хімія, мікробіологія та інші) знайомі здобувачам з нормативним терміном навчання з часів навчання в медичних коледжах, що значно полегшує вивчення даних предметів. Процес адаптації до нових умов навчання у здобувачів з нормативним терміном навчання проходить більш спокійно і впевнено, ніж у першокурсників, що вступають у вузи на базі середньої освіти. Таким чином, правильна організація, якість та ефективність навчального процесу у здобувачів перших курсів навчання вищої медичної школи є важливим чинником швидкої адаптації до нових умов життя, підвищення ефективної професійної підготовки майбутнього медика, дає змогу розширити їх знання, уміння та навички, сприяє формуванню активності, розвиває творче мислення та ініціативність студентів. Навчальнопедагогічним працівникам вишів, а особливо кураторам груп, слід звертати увагу не лише на відношення здобувачів до освітнього процесу (хоча це має велике значення), а й на важливий період в житті першокурсника – його адаптацію до навчання.

Ключові слова:

здобувачі вищої освіти, скорочений нормативний термін навчання.

Список цитованої літератури:

  1. Vatsenko AV, Ulanovska-Tsyba NA, Riabushko OB. Sylabus «Medychna biolohiia» dlia zdobuvachiv osvity z normatyvnym terminom navchannia. Poltava: UMSA; 2020. 33 s. [in Ukrainian].
  2. Shepitko VI, Lysachenko OD. Sylabus «Histolohiia, tsytolohiia ta embriolohiia» dlia zdobuvachiv osvity z normatyvnym terminom navchannia. Poltava: UMSA; 2020. 67 s. [in Ukrainian].
  3. Tarasenko YaA, Tykhonova LO. Sylabus «Anatomiia liudyny» dlia zdobuvachiv osvity z normatyvnym terminom navchannia. Poltava: UMSA; 202. 46 s. [in Ukrainian].
  4. Lysachenko OD, Yeroshenko HA, Pelypenko LB, Shevchenko KV, Kinash OV. Adaptatsiia pershokursnykiv do navchannia v Ukrainskii medychnii stomatolohichnii akademii ta rol motyvatsiinoi skladovoi v tsomu protsesi. Zbirnyk naukovykh prats XIII mizhnarodnoi naukovopraktychnoi konferentsii Adaptatsiini mozhlyvosti ditei i molodi; 2020; Odesa; 2020. s. 103-106. [in Ukrainian].
  5. Shepitko VI, Lysachenko OD, Boruta NV. Psykholohichni aspekty sotsialnoi adaptatsii studentiv pershokursnykiv do navchannia v Ukrainskii medychnii stomatolohichnii akademii. Mat. Of Іnternational scientific and practical conference Man and environment, trends and prospects; 2020; Tokio; 2020. s. 193-195.
  6. Klymach TM, Shepitko VI, Yeroshenko HA, Lysachenko OD. Monitorynh prokhodzhennia sotsialnoi ta psykholohichnoi adaptatsii studentiv pershokursnykiv VDNZU «UMSA». Materialy XII mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii Adaptatsiini mozhlyvosti ditei ta molodi; 2018; Odesa; 2018. s. 113-16. [in Ukrainian].
  7. Kapustianska AA, Moisieieva NV, Lutsenko RV. Optymizatsiia vprovadzhennia innovatsiinykh tekhnolohii u navchannia studentiv iz normatyvnym terminom navchannia z klinichnoi farmakolohii z pozytsii suchasnoi medychnoi osvity. Materialy Vseukrainskoi navchalnonaukovoi konferentsii z mizhnarodnoiu. uchastiu Suchasna medychna osvita: metodolohiia, teoriia, praktyka; 2020 Ber 19; Poltava. Poltava: UMSA; 2020. s. 102-03. [in Ukrainian].
  8. Yeroshenko HA, Lysachenko OD, Pelypenko LB, Voloshyna OV, Shevchenko KV. Formuvannia kompetentnostei u zdobuvachiv vyshchoi medychnoi osvity pry vyvchenni deiakykh dystsyplin teoretychnoho profiliu. Mat. II Mezhdunarodnaia nauchno-praktycheskaia konferentsyia Results of modern scientific research and developmen; 2021; Yspanyia. Madryd; 2021. 205-08.

Публікація статті:

«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 3 (161), 2021 рік , 195-198 сторінки, код УДК 378.14:61

DOI: