Гнатюк М.С., Коноваленко С.О., Монастирська Н.Я., Ясіновський О.Б., Гаргула Т.І.

ВПЛИВ ВІДЕОФІЛЬМІВ ТА ВІДЕОФРАГМЕНТІВ ПРИ ПРОВЕДЕННІ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ НА КАФЕДРІ ОПЕРАТИВНОЇ ХІРУРГІЇ ТА КЛІНІЧНОЇ АНАТОМІЇ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ


Про автора:

Гнатюк М.С., Коноваленко С.О., Монастирська Н.Я., Ясіновський О.Б., Гаргула Т.І.

Рубрика:

МЕДИЧНА ОСВІТА

Тип статті:

Наукова стаття

Анотація:

У статті наведено основні відомості про використання навчальних відеофільмів та відеофрагментів у педагогічному процесі на кафедрі оперативної хірургії та клінічної анатомії, що суттєво впливає на ефективність навчання. Мета дослідження – визначити ефективність використання навчальних відеофільмів та відеофрагментів у навчальному процесі на кафедрі оперативної хірургії та клінічної анатомії. Об′єкт і методи дослідження. Проаналізовано ефективність використання навчальних відеофільмів та відеофрагментів при підготовці до практичних занять з клінічної анатомії та оперативної хірургії студентів 2 та 3 курсів медичного факультету, а також їхній вплив на засвоєння навчальної дисципліни. У педагогічному експерименті прийняло участь 196 студентів, які були поділені на рівноцінних 2 групи. У 1 групу входили студенти, які систематично і регулярно використовували відеофільми та відеофрагменти під час підготовки до практичних та підсумкових занять, у 2 – студенти які користувалися відеофільмами та відеофрагментами рідко. Результати дослідження та їх обговорення. Встановлено, що у студентів, які використовували навчальні відеофільми та відеофрагменти при підготовці до практичних і підсумкових занять, середній бал підвищувався у середньому на 0,5, значно переважали у них відмінні та добрі оцінки. Так, відсоток відмінних оцінок у студентів, які систематично та регулярно використовували відеофільми та відеофрагменти при підготовці до практичних та підсумкових занять, дорівнював (34,70±0,19)%, а у 2-й групі – (18,40±0,15)%. Добрих оцінок у 1-й групі спостережень виявилося на 11,2 % (р<0,001) більше порівняно з 2-ю групою. Задовільних оцінок виявилося більше на 18.4 % (р<0,001) у 2-й групі студентів, у них також переважали негативні оцінки. Наведені показники свідчать, що успішність у студентів, які при підготовці до практичних та підсумкових занять, регулярно та систематично використовували відеофільми і відеофрагменти була значно кращою. Отримані результати проведеного дослідження та анкетування студентів свідчать, що відеофільми та відеофрагменти сприяють підвищенню навчальної та професійної зацікавленості студентів до начальної дисципліни, істотно покращують їхню успішність та ефективність засвоєння викладеного матеріалу.

Ключові слова:

відеофільми, відеофрагменти, успішність, клінічна анатомія та оперативна хірургія.

Список цитованої літератури:

  1. Zhdan VM, Kitura YeM, Babanina MIu. Osnovni interaktyvni metody navchannia v pidhotovtsi likaria-spetsialista. Materialy nauk.- prakt. konf. z mizhnar. uchastiu Aktualni pytannia kontroliu yakosti osvity u vyshchykh navchalnykh zakladakh; 2018; Poltava. Poltava: UMSA; 2018. s. 88–89. [in Ukrainian].
  2. Khomenko KP. Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh likariv. Humanitarnyi visnyk DVNZ «Pereiaslav-Khmelnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Hryhoriia Skovorody». 2015;36(62):321–330. [in Ukrainian].
  3. Vorobiova O. Systema zabezpechennia yakosti osvity: ukrainskyi dosvid. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk. 2020;29(1):259– 264 [in Ukrainian].
  4. Pronina OM, Danylchenko SI, Koptev MM. Zastosuvannia suchasnykh informatsiinykh tekhnolohii u navchalnomu protsesi – shliakh do vdoskonalennia yakosti osvity vitchyznianykh likariv. Materialy navchalno-naukovoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu Suchasni tekhnolohii upravlinnia navchalnym protsesom u vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladakh; 2014; Poltava. Poltava: VDNZU «UMSA»; 2014. s. 177–178. [in Ukrainian].
  5. Dubinin SI, Vatsenko AV, Piliuhin VO. Zastosuvannia innovatsiinykh tekhnolohii yak zaporuka pidvyshchennia efektyvnosti ta yakosti navchannia u vyshchii shkoli. Medychna osvita. 2016;4(72):12–14. [in Ukrainian].
  6. Bilash S, Pronina O. Osoblyvosti vykladannia klinichnoi anatomii ta operatyvnoi khirurhii v suchasnykh umovakh. Klinichna anatomiia ta operatyvna khirurhiia. 2020;19(4):51–55 [in Ukrainian].
  7. Buchynska DL. Vykorystannia video v navchalnomu protsesi – potreba sohodennia. Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu. 2015;1:101–107. [in Ukrainian].
  8. Koshechko N. Innovatsiini osvitni tekhnolohii navchannia ta vykladannia u vyshchii shkoli. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Pedahohika. 2015;1:35–38. [in Ukrainian].
  9. Hnatiuk MS, Slabyi OB, Tatarchuk LV, Kritsak MYu. Alhorytm vykonannia praktychnykh navychok iz klinichnoi anatomii ta operatyvnoi khirurhii. Ternopil: TNMU; 2020. 92 s. [in Ukrainian].

Публікація статті:

«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 2 Том 1 (164), 2022 рік , 309-316 сторінки, код УДК 611(07.07):791.43.05:371

DOI: