Гринь В.Г., Свінцицька Н.Л., Білаш В.П., Устенко Р.Л., Каценко А.Л., Пілюгін А.В.

ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ І ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «АНАТОМІЯ ЛЮДИНИ» АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ У МЕДИЧНОМУ ВУЗІ


Про автора:

Гринь В.Г., Свінцицька Н.Л., Білаш В.П., Устенко Р.Л., Каценко А.Л., Пілюгін А.В.

Рубрика:

МЕДИЧНА ОСВІТА

Тип статті:

Наукова стаття

Анотація:

Одним з актуальних питань вищого медичного закладу на сьогодні є забезпечення та удосконалення викладання морфологічних дисциплін іноземним здобувачам освіти. Причинами цього є високий рівень потреби у медичній освіті у багатьох країнах, достатній рівень викладання в українських закладах вищої освіти та привабливі умови навчання. Полтавський державний медичний університет (ПДМУ) також активно співпрацює з різними міжнародними організаціями, постійно налагоджує зв’язки з вузами інших держав та впроваджується у міжнародний освітній простір. Значна роль в усьому світі приділяється вивченню фундаментальних дисциплін, оскільки саме вони створюють базис для знань, які студенти набувають на клінічних кафедрах. В цілому, навчання на кафедрі анатомії людини не має істотних відмінностей при порівнянні вітчизняної та англомовної форми навчання, тобто об’єм інформації, вимоги до студентів та методики навчання аналогічні. В основі навчального процесу на кафедрі анатомії людини лежить методологічний принцип, що передбачає проведення практичних занять та лекцій у рамках навчального плану, відповідно до робочої навчальної програми та силабусу. Після закінчення вивчення будь-якого анатомічного розділу проводиться підсумкове заняття, а після завершення вивчення дисципліни студенти складають семестрову підсумкову атестацію у вигляді іспиту. Збільшення набору студентів англомовної форми навчання поставило непросте завдання – освоїти методику проведення практичних занять та подання лекційного матеріалу англійською мовою, підвищення результативності навчальної діяльності з метою забезпечення високого рівня знань з предмету. Також необхідним є формування високого рівня розмовної англійської мови у викладачів, створення та удосконалення навчальнометодичної бази, закупка сучасних англомовних підручників, а також підготовка іноземних студентів до складання ліцензійно-інтегрованого іспиту «Крок‑1». Незважаючи на всі особливості, підготовка англомовних лікарів є правильним кроком будь-якого вітчизняного вищого медичного закладу і є відображенням загальносвітової практики.

Ключові слова:

навчальний процес, дистанційна освіта, англомовний здобувач освіти, анатомія.

Список цитованої літератури:

  1. Bilash VP, Hryn VH. Znachennya studentsʹkykh naukovykh hurtkiv u profesiynomu stanovlenni vypusknykiv-medykiv. Materialy Vseukrayinsʹkoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi prysvyachenoyi 60- richchyu zasnuvannya dendroparku zahalʹnoderzhavnoho znachennya «Kryvorudsʹkyy» Bioriznomanittya: innovatsiyna diyalʹnistʹ u systemi ekolohiyi y osvity; Poltava; 2021. s. 118–121. [in Ukrainian].
  2. Deyneha TF, Svintsytska NL, Rohulia VO, Hryn VH. Napryamky udoskonalennya pidhotovky maybutnikh likariv u suchasnykh umovakh na kafedri anatomiyi lyudyny. Materialy Vseukrayinsʹkoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi z mizhnarodnoyu uchastyu. Osnovni napryamky udoskonalennya pidhotovky medychnykh kadriv u suchasnykh umovakh; 2015; Poltava; 2015. s. 71–73. [in Ukrainian].
  3. Svintsytska NL, Hryn VH, Katsenko AL. Osoblyvosti formuvannya profesiynoho rozvytku inozemnykh studentiv pid chas vyvchennya dystsypliny «Anatomiya lyudyny». Materialy navchalno-naukovoyi konferentsii z mizhnarodnoyu uchastyu Aktualʹni pytannya medychnoyi (farmatsevtychnoyi) osvity inozemnykh hromadyan: problemy ta perspektyvy; 2018; Poltava; 2018. s. 81–83. [in Ukrainian].
  4. Sherstiuk OO, Pidluzhna SA, Svintsytska NL, Korchan NO, Katsenko AL. Zastosuvannya suchasnykh zasobiv navchannya na kafedri anatomiyi lyudyny. Materialy navchalno-naukovoyi konferentsiyi z mizhnarodnoyu uchastyu Realiyi, problemy ta perspektyvy vyshchoyi medychnoyi osvity; 2021; Poltava; 2021. s. 294–296. [in Ukrainian].
  5. Svintsytska NL, Kohut IV, Ustenko RL, Lytovka VV, Katsenko AL. Fizkulʹturno-ozdorovchi ta sportyvni tekhnolohiyi v osvitnʹomu prostori: teoriya i praktyka. Poltava: PNPU im. V.H. Korolenka; 2020. Chastyna, Prosvitnytsʹka rolʹ anatomichnoho muzeyu u formuvanni zdorovoho sposobu zhyttya sered molodi. s. 225–243. [in Ukrainian].
  6. Sherstyuk OO, Svintsitskaya NL, Ustenko RL, Piliuhin AV, Katsenko AL, Lytovka AV. Stereomorfolohyya: ystoryya y perspektyvy ee razvytyya dlya teoryy y praktyky. Aktualʹni problemy suchasnoyi medytsyny: Visnyk Ukrayinsʹkoyi medychnoyi stomatolohichnoyi akademiyi. 2020;1(69):186–192. [in Russian].
  7. Cherkasov VH, Bobryk II, Huminskyy YuY, Kovalchuk OI. Mizhnarodna anatomichna terminolohiya (latynski, ukrayinski, rosiyski ta anhliyski ekvivalenty). Vinnytsya: Nova knyha; 2010. 392 s. [in Ukrainian].
  8. Hryn VH, Svintsytska NL, Deyneha TF, Bilash VP, Dubrovina OV. Eponimichni terminy v morfolohiyi struktur holovy ta shyyi lyudyny. Aktualʹni problemy suchasnoyi medytsyny: Visnyk Ukrayinsʹkoyi medychnoyi stomatolohichnoyi akademiyi. 2021;1(73):114–122. [in Ukrainian].
  9. Sherstiuk OA, Hryn VH, Bilash VP, Severyn YuM, Katsenko AL. Eponimicheskiye nazvaniya vnutrennikh organov. Svit medytsyny ta biolohiyi. 2014;2(44):226–228. [in Ukrainian].
  10. Hryn VH, Ryabushko MM, Hryn KV, Ryabushko NO. Diyevistʹ systemy administruvannya na fakulʹteti u formuvanni osobystosti maybutnʹoho likarya. Ukrayinsʹkyy stomatolohichnyy alʹmanakh. 2021;1:103–107. [in Ukrainian].
  11. Svintsytska NL, Lysachenko OD, Bilash VP, Pelypenko LB, Voloshyna OV. Shlyakhy optymizatsiyi vykladannya morfolohichnykh dystsyplin zdobuvacham osvity medychnoho fakulʹtetu. Proceedings of the 6th International scientific and practical conference Modern scientific research: achievements, innovations and development prospects; 2021; Berlin: MDPC Publishing; 2021. s. 451–455. [in Ukrainian].
  12. Svintsytska NL, Sherstyuk OO, Deyneha TF, Rohulya VO, Hryn VH. Vplyv naukovykh doslidzhenʹ vykladacha na formuvannya suchasnoho likarya. Materialy Vseukrayinskoyi naukovo-praktychnoyi konferentsii z mizhnarodnoyu uchastyu Osnovni napryamky udoskonalennya pidhotovky medychnykh kadriv u suchasnykh umovakh; 2015; Poltava; 2015. s 213–214. [in Ukrainian].
  13. Svintsytska NL, Hryn VH. Morfofunctional structure of the skull: study guide. Poltava; 2016. 172 p.
  14. Sherstiuk OA, Svintsytska NL, Lazarieva KA, Katsenko AL. Anatomy of the locomotor system: study visual guide. Poltava; 2020. 218 p.
  15. Bilash SM, Svintsytska NL, Lazarieva KA, Hryn VH, Bilash VP. Splanchnology with clinical applications. Endocrine glands: study visual guide. Poltava; 2022. 167 p.
  16. Bilash VP, Hryn VH, Hryn KV. Tendentsiyi y napryamy v dystantsiyniy osviti. Materialy mіzhnarodnoi naukovo-praktichnoi konferencі Realiyi, problemy ta perspektyvy vyshchoyi medychnoyi osvity; 2021; Poltava; 2021. s. 26–28. [in Ukrainian].
  17. Svintsytska NL, Korchan NO, Hryn VH, Katsenko AL, Fedorchenko IL. Orhanizatsiya dystantsiynoho navchannya z dystsypliny «Anatomiya lyudyny». Materialy Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi. Metodyka navchannya pryrodnychykh dystsyplin u seredniy ta vyshchiy shkoli (XXVIII KARYSHYNSʹKI CHYTANNYA); 2021; Poltava: Astraya; 2021. s. 276–278. [in Ukrainian].
  18. Svintsytska NL, Hryn VH, Kovalchuk OI. Morphofunctional characteristic of the skull with a clinical aspects: study guide. Poltava; 2020. 205 p

Публікація статті:

«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 2 Том 1 (164), 2022 рік , 317-325 сторінки, код УДК 378.147:611=111

DOI: