Федорченко В.І., Полянська В.П., Звягольська І.М., Дерев’янко Т. В., Боброва Н.А.

ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ ТА МАНІПУЛЯЦІЇ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ У ВИЩИХ МЕДИЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ


Про автора:

Федорченко В.І., Полянська В.П., Звягольська І.М., Дерев’янко Т. В., Боброва Н.А.

Рубрика:

МЕДИЧНА ОСВІТА

Тип статті:

Наукова стаття

Анотація:

Вступ. Стратегії спілкування між людьми визначаються цілями, яких вони мають намір досягти, та емоційним інтелектом кожного учасника соціальної взаємодії. Викладач вищих навчальних закладів повинен знати про досягнення психології, щоб створити гармонійну атмосферу зі студентами. Викладач має обрати стратегію взаємодії індивідів у навчально-виховному процесі для оптимізації процесу досягнення учнями навчальних цілей. Мета. Однією із загальних компетенцій, передбачених освітньою програмою, є вибір стратегії взаємодії. Розгляду даного питання присвячена тема цієї статті. Основна частина. Грамотна побудова взаємодії між учасниками навчального процесу є суттєвою складовою формування у здобувачів вищої медичної освіти вміння вибирати конструктивні комунікативні стратегії у своїй професії. Знання та практичні навички, набуті в соціальній взаємодії під час навчання, є основними у професійній діяльності. Ефективність діяльності лікаря багато в чому залежить від його комунікативних здібностей. У той же час, ці навички є важливими для запобігання емоційного вигоряння. Ці навички стосуються характеру стосунків кожного лікаря з пацієнтами, підлеглими, колегами, керівництвом медичного закладу. Провідну роль у формуванні його майстерності відіграють комунікативні вміння медичного працівника. Лікар повинен мати здатність розуміти почуття та емоції іншої людини. При спілкуванні з пацієнтом важливо досягти згоди, взаєморозуміння та прихильності. При цьому лікар повинен зберігати терпимість до пацієнта, не принижувати його гідність. Висновки. 1. Сьогоднішній день характеризується зростанням значення обізнаності викладача вищої школи про досягнення психології. 2. Викладач має вибрати стратегії взаємодії індивідів у процесі навчання для оптимізації процесу досягнення конструктивних цілей студентів. 3. Грамотна побудова взаємодії між учасниками навчально-виховного процесу є важливою складовою вміння обирати конструктивні стратегії спілкування майбутніх лікарів.

Ключові слова:

емоційний інтелект, маніпуляції, комунікативні стратегії, гуманістичні цілі навчання, маніпулятивні цілі

Список цитованої літератури:

  1. Hancho OV, Fedorchenko VI, Faustova MO, Loban GA, Slipchenko LB. Immunology: questions and answers: manual. Lviv: Marchenko TV Publ.; 2020. 120 p.
  2. Faustova MO, Ananieva MM, Loban’ GA, Fedorchenko VI. Virology in schemes and tables: Tutorial. Lviv: «Magnolia 2006 Publ.»; 2021. 114 p.
  3. Zviaholska IM, Polianska VP. Mikrobiolohiia, virusolohiia ta imunolohiia: Litsenziinyi intehrovanyi ispyt «Krok‑1»: navchalnyi posibnyk. Poltava: PUET Publ.; 2019. 180 s. [in Ukrainian].
  4. Zviaholska IM. Pro nastupnistʹ zmin osvityansʹkoho seredovyshcha kafedry mikrobiolohiyi, virusolohiyi ta imunolohiyi v umovakh kompetentnisnoho pidkhodu pidhotovky medychnykh fakhivtsiv. Vistnyk problem biolohiyi i medytsyny. 2017;3(4):250–254. [in Ukrainian].
  5. Fedorchenko VI, Hancho OV, Bobrova NO, Kyrychenko TS, Loban HA. Navchalʹno-metodychne ta orhanizatsiyne zabezpechennya osvitnʹoho protsesu dlya anhlomovnykh studentiv na kafedri mikrobiolohiyi, virusolohiyi ta imunolohiyi VDNZU «Ukrayinsʹka medychna stomatolohichna akademiya». Medychna osvita. 2018;3:74–77. DOI: 10.11603/me.2414–5998.2018.3.8918. [in Ukrainian].
  6. Fedorchenko VI, Polanska VP, Zachepylo SV, Bobrova NO, Loban GA. Analysis of microbiology online teaching in quarantine conditions. Eastern Ukrainian Medical Journal. 2021;9(1):107–114. DOI: https://doi.org/10. 21272/eumj.2021;9(1):107–114.
  7. Zviaholska IM, Derevianko TV, Polianska VP, Fedorchenko VI, Bobrova NO. Neobkhidnistʹ formuvannya bazovykh znanʹ z pytanʹ «Pryrodno-­oseredkovi infektsiyi» u zdobuvachiv vyshchoyi medychnoyi osvity v umovakh sʹohodennya. Aktualʹni problemy suchasnoyi medytsyny: Visnyk Ukrayinsʹkoyi medychnoyi stomatolohichnoyi akademiyi. 2021;21(3):246–251. DOI: 10.31718/2077– 1096.21.3.246. [in Ukrainian].

Публікація статті:

«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 2 Том 1 (164), 2022 рік , 362-366 сторінки, код УДК 378.147:61

DOI: