Ждан В. М., Бабаніна М. Ю., Кітура Є. М., Шилкіна Л. М., Ткаченко М. В.

ЗАСТОСУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА КУРСАХ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЛІКАРІВ


Про автора:

Ждан В. М., Бабаніна М. Ю., Кітура Є. М., Шилкіна Л. М., Ткаченко М. В.

Рубрика:

МЕДИЧНА ОСВІТА

Тип статті:

Наукова стаття

Анотація:

У роботі вивчалася доцільність впровадження інноваційних технологій та інтерактивних методів навчання лікарів-курсантів на циклі тематичного удосконалення з фаху «Загальна практика – сімейна медицина». Дослідження проводилося на базі кафедри сімейної медицини і терапії Української медичної стоматологічної академії. Під час проведення занять для лікарів-курсантів з фаху «Загальна практика – сімейна медицина» на циклі тематичного удосконалення використовувались інноваційні технології та інтерактивні методи навчання, зокрема, мозковий штурм, дискусія, вивчення випадку, презентація, рольова гра. Отримані дані свідчать про те, що моделювання процесу формування дослідницької компетентності відповідно до концепцій системного та компетентнісного підходів забезпечить позитивну динаміку рівнів сформованості дослідницької компетентності сімейних лікарів.

Ключові слова:

інноваційні технології, інтерактивне навчання

Список цитованої літератури:

  1. Parii VD, Korotkyi OV. Stanovlennia ta rozvytok pervynnoi medychnoi dopomohy na zasadakh zahalnoi praktyky-simeinoi medytsyny v Ukraini: ohliad literaturnykh dzherel. Ukraina. Zdorovia natsii. 2018;2(49):48-53. [in Ukrainian].
  2. Primary Health Care: report of the international conference on Primary Health Care, Alma-Ata; 1978; Geneva; WHO; 1978.
  3. Voronenko YuV, Mintser OP. Rozvytok novykh tekhnolohii u pisliadyplomnii osviti likariv i provizoriv: tendentsii, ekspertni vysnovky ta realni otsinky efektyvnosti navchannia. Medychna osvita. 2013;2:19-23. [in Ukrainian].
  4. Pylypchuk VI. Rol innovatsiinykh tekhnolohii u navchanni z tsyklu “khirurhiia” studentiv 6-ho kursu medychnoho fakultetu. Medychna osvita. 2018;1(77):43-5. [in Ukrainian].
  5. Linchevskyi OV, Chernenko VM, Piatnytskyi YuS, Bulakh IYe. Shliakhy reformuvannia systemy vyshchoi medychnoi osvity v Ukraini v suchasnykh umovakh. Medychna osvita. 2017;3:6-9. [in Ukrainian].
  6. Hevkaliuk NO. Kompetentnisnyi pidkhid u profesiinii pidhotovtsi likariv-stomatolohiv dytiachykh. Medychna osvita. 2018;1(77):16-8. [in Ukrainian].
  7. Kosenko KM. Metodychni aspekty formuvannia u studenta-stomatoloha praktychnykh navychok ta umin. Visnyk stomatolohii. 2006;3:89-90. [in Ukrainian].
  8. Obraztsov PY. Ynformatsyonno-tekhnolohycheskoe obespechenye uchebnoho protsessa v vuze. Vysshee obrazovanye v Rossyy. 2001;6:46-50. [in Russiаn].
  9. Zhdan VM, Kitura YeM, Babanina MIu. Osnovni interaktyvni metody navchannia v pidhotovtsi likaria-spetsialista. Materialy nauk.-prakt. konf. z mizhnar. uchastiu Aktualni pytannia kontroliu yakosti osvity u vyshchykh navchalnykh zakladakh; 2018 Berez 22; Poltava. s. 88-9. [in Ukrainian].
  10. Zhdan VM, Kitura YeM, Babanina MYu, Tkachenko MV, Volchenko HV, Shylkina LM, et al. Іmplementation of main interactive teaching methods in training of medical specialist. Medychna osvita. 2018;1(77):68-71.
  11. Abramovych VIe. Teoriia i metodyka vyshchoi medychnoi osvity: frantsuzkyi dosvid. Kyiv: KyMU; 2016. 120 s. [in Ukrainian].
  12. Abramovych VIe. Modernizatsiia profesiinoi pidhotovky simeinykh likariv v Ukraini na dosvidi Frantsii. Kyiv: KyMU; 2016. 57 s. [in Ukrainian].
  13. Moseichuk AR. Model formuvannia doslidnytskoi kompetentnosti maibutnikh feldsheriv u protsesi vyvchennia biolohichnykh dystsyplin. Medychna osvita. 2017;1(73):96-102. [in Ukrainian].
  14. Neprokyna YV. Metod modelyrovanyia kak osnova pedahohycheskoho yssledovanyia. Teoryia y praktyka obshchestvennoho razvytyia. 2013;7. Dostupno: http://teoriapractica.ru/rus/files/ arhiv_zhurnala/2013/7/pedagogika/neprokina.pdf [in Russiаn].

Публікація статті:

«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 4 Том 1 (146), 2018 рік , 142-145 сторінки, код УДК 614.253.1.:377.4

DOI: