Локес К. П., Аветіков Д. С., Яценко І. В., Розколупа О. О.

ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН НА КЛІНІЧНИХ КАФЕДРАХ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ЛІКАРІВ-СТОМАТОЛОГІВ


Про автора:

Локес К. П., Аветіков Д. С., Яценко І. В., Розколупа О. О.

Рубрика:

МЕДИЧНА ОСВІТА

Тип статті:

Наукова стаття

Анотація:

. Підготовка високоерудованих, конкурентоспроможних спеціалістів медичного та стоматологічного профілю, які постійно розвиваються та самовдосконалюються є основною задачею вищих медичних закладів освіти. Для досягнення такої мети необхідний симбіоз викладача та здобувача вищої освіти, за умов взаємної зацікавленості в отриманні результату. Результати досліджень та їх обговорення. Розвиток інтелектуально-творчого потенціалу у здобувачів вищої медичної та стоматологічної освіти проводиться тільки протягом усього багаторічного процесу навчання, що поступово формує потенціал для підготовки високоефективного спеціаліста. Існує значна кількість факторів, що впливають на рівень зацікавленості здобувачів вищої освіти у навчанні. Вони представлені ефективною роботою викладача, вмілим використанням інноваційних технологій навчання, якістю подачі матеріалу, формами, методами та прийомами проведення занять, ставленням викладача до майбутніх спеціалістів. Важливою умовою педагогічної діяльності викладачів вищої медичної школи є формування у здобувачів освіти навичок та умінь вчитися, самостійно відбирати найважливішу та потрібну інформацію. Сутність формування навчальної діяльності полягає у створенні мотивів до освіти, які мають спрямовувати молодь до активного оволодіння знаннями, вміннями, навичками. Найбільш потужним мотивом до оволодіння знаннями є навчальні ситуації, що створюються педагогом, та особистий успіх і самоствердження осіб, що навчаються, які також стимулюються педагогом. Для ефективного навчання на клінічних кафедрах необхідно постійно активізувати пізнавально-навчальну діяльність здобувачів освіти та зосереджувати їх увагу на отриманні необхідних практичних навичок, поступово формуючи самостійність майбутніх лікарів-стоматологів при прийнятті вірних рішень стосовно кожного клінічного випадку. Висновок. Таким чином, підготовка майбутніх лікарів-стоматологів вимагає від професорсько-викладацького складу використання не тільки класичних, а й новітніх, часто інтерактивних, методик проведення практичних занять та постійного самовдосконалення.

Ключові слова:

навчальний процес, клінічні кафедри.

Список цитованої літератури:

  1. Yanko NV, Kasʹkova LF, Novikova SCH, Khmilʹ OV. Deyaki problemy praktychnoyi pidhotovky maybutnikh likariv-stomatolohiv u zakladakh vyshchoyi osvity ukrayiny. Vistnyk problem biolohiyi i medytsyny. 2021;3(161):212-5. [in Ukrainian].
  2. Wolgin M, Grabowski S, Elhadad S, Frank W, Kielbassa AM. Comparison of a prepCheck-supported self-assessment concept with conventional faculty supervision in a pre-clinical simulation environment. Eur J Dent Educ. 2018;22(3):e522-e529.
  3. Avetikov DS, Yatsenko IV, Lokes KP. Suchasni systemy virtualʹnoyi realʹnosti v kompleksniy pidhotovtsi likariv-stomatolohiv. Materialy navch.-nauk. konf. z mizhnar. uchastyu Aktualʹni problemy suchasnoyi vyshchoyi medychnoyi osvity v Ukrayini; 2019 Ber 21; Poltava: UMSA; 2019. s. 5-6. [in Ukrainian].
  4. Loban G, Faustova M, Ananieva M, Kostenco V. Covid- 19: the time for reconsidering and improving online learning in the context of medical education in Ukraine. Fundam Appl Res. 2020;38(2):139-143.
  5. Lokes KP, Avetikov DS, Steblovsʹkyy DV. Problemy i perspektyvy dystantsiynoyi formy navchannya v zakladakh vyshchoyi medychnoyi osvity Ukrayiny. Materialy navch.-nauk. konf. z mizhnar. uchastyu Realiyi, problemy ta perspektyvy vyshchoyi medychnoyi osvity; 2021 Ber 25; Poltava: UMSA; 2021. s. 157-8. [in Ukrainian].

Публікація статті:

«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 4 (162), 2021 рік , 227-229 сторінки, код УДК 378.147:616.314

DOI: