Боднарук Ю. Б.

ОПТИМІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ПРИ ВИКЛИКАХ СЬОГОДЕННЯ У ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «СТОМАТОЛОГІЯ»


Про автора:

Боднарук Ю. Б.

Рубрика:

МЕДИЧНА ОСВІТА

Тип статті:

Наукова стаття

Анотація:

При сучасній оптимізації процесу навчання інтернів-стоматологів важливим є не тільки управління організацією учбового процесу та технології навчання (місцевий рівень), але й національний рівень (реформи, закони, законопроекти, постанови на рівні держави) та міжнаціональний (мирний або військовий час). Проаналізувати результативність технологій навчання на основі архівних матеріалів кафедри з 2007 по 2018 років, оптимізувати основну методику навчання лікарів-інтернів-стоматологів до сучасних реалій вищої школи, як засіб навчання; задіяти заходи управління навчальним процесом у вигляді ресурсного потенціалу. Архівні матеріали кафедри (на паперових та електронних носіях) педагогічної спрямованості за 2007-2018 роки. Цифровий аналіз матеріалів та їх хронологія. Результати нашої роботи свідчили про те, що організаційні заходи, проведені на кафедрі, сприяли ефективному впровадженню засобів навчання, таких як методики та технології навчання. Досягнення рівня 100% успішності було в разі встановленої межі прохідного балу з 50,5 до 60,5. При збільшенні до 70,5 прохідного балу, педагогічний процес потребував корекцій з метою його оптимізації із врахуванням не тільки місцевого рівня, але й національного та міжнаціонального. Результативність навчання при підготовці фахівців за спеціальністю «Стоматологія» представлена в хронологічному порядку у вигляді діаграми. Процес оптимізації із застосуванням інноваційних технологій – у вигляді схеми. Висновки. 1. При оптимізації процесу навчання інтернів-стоматологів важливим є не тільки управління організацією учбового процесу та технології навчання (місцевий рівень), але й національний рівень (реформи, закони, законопроекти, постанови, що прийняті на рівні держави) та міжнаціональний (мирний або військовий час). 2. Сучасні суспільні, політичні та економічні виклики спонукають тих, хто навчає та тих хто навчається до додаткового безперервного навчання з метою збереження особистості у професії, враховуючи сучасні реалії.

Ключові слова:

оптимізація, навчальний процес, навчання в інтернатурі, стоматологія.

Список цитованої літератури:

  1. Nakaz № 1043 vid 05.10.16 Pro zatverdzhennia Planu priorytetnykh zakhodiv vyshchykh navchalnykh zakladiv ta zakladiv pisliadyplomnoi osvity MOZ Ukrainy u 2016/ 2017 navchalnomu rotsi. [in Ukrainian].
  2. Rozhko MM, Pelekhan LI, Kosenko SV, Soroka OB, Ilnytska OM. Hlybyna zasvoiennia znan za otsinkoiu rezultativ subtestiv «Krok 3. Stomatolohiia na kafedri stomatolohii FPO IFNMU. Problemy bezperervnoi medychnoi osvity ta nauky. 2013;3:73-5. [in Ukrainian].
  3. Kosenko SV, Rozhko MM, Kostyshyn ZT, Kindrat HV, Ostapiak IZ. Optymizatsiia navchalnoho protsesu u pidhotovtsi likariv-interniv-stomatolohiv (Povidomlennia 1, 2, 3). Halytskyi likarskyi visnyk. 2011;18(2):151-3; 2011;18(3):94-6; 2011;18(4):99-101. [in Ukrainian].
  4. Zakon № 2002 vid 6 lystopada 2017 roku Pro avtonomizatsiiu medychnykh zakladiv. [in Ukrainian].
  5. Zakonoproekt № 6327 vid 1 sichnia 2018 roku Pro derzhavni finansovi harantii medychnoho obsluhovuvannia. [in Ukrainian].

Публікація статті:

«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 1 (155), 2020 рік , 224-227 сторінки, код УДК 378.147+614.255+616.341

DOI: