Безкоровайна І. М., Ряднова В. В., Стебловська І. С.

ДИСТАНЦІЙНА ФОРМА МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ


Про автора:

Безкоровайна І. М., Ряднова В. В., Стебловська І. С.

Рубрика:

МЕДИЧНА ОСВІТА

Тип статті:

Наукова стаття

Анотація:

Резюме. Сучасна медична освіта в даний час стикається зі значними складнощами, викликаними необхідністю дистанційного навчання в період пандемії COVID-19. Це питання стосується практично усіх видів підготовки. Однак медична освіта має свою специфіку, яка пов’язана з необхідністю роботи «біля ліжка хворого», фізичною присутністю при навчанні, відпрацюванням медичних маніпуляцій та ін. Саме тому в медицині ніколи не існувало заочних форм навчання. Але сучасна ситуація диктує необхідність пристосування до існуючих реалій захворюваності, так як можливість зараження в колективі та подальше розповсюдження хвороби несуть більшу загрозу, ніж зниження комунікативних, чи професійних можливостей. Крім того, теперішні умови роботи лікарів поставили питання і зміни методології медичного навчання, зсув його напрямків в бік можливості віртуального спілкування із пацієнтом, якісного надання медичної допомоги при зменшенні кількості візитів до лікаря, наголос на екстреній медичній допомозі. Тому, метою роботи було провести аналіз можливих підходів до ведення та оцінки знань студентів при проведенні практичних занять на дистанційній формі навчання. Враховуючи необхідність засвоєння студентами-медиками необхідних практичних навичок із спеціальності, вкрай потрібним є залучення спеціальних симуляційних програм. Жоден викладач медичного ЗВО, не будучи ІТ-фахівцем, не в змозі самостійно розробити подібні матеріали, тим більше для різноманітних тем медичного фаху. Тому дуже важливим є об’єднання сил ІТ-спеціалістів різнихмедичних навчальних закладів для найскорішої розробки необхідного контенту для можливостей його використання в ході дистанційного навчання. Дистанційна робота із студентами продемонструвала у ряду слухачів «невміння вчитися». Українські студенти звикли до чіткого вивчення підручника, або методичних матеріалів, розроблених на кафедрі навчання. Часто вони не вміють знаходити інтернет ресурси та правильно ними користуватися. Тому запровадження в навчальну програму таких методів, як написання оглядів літератури, ессе за обраною викладачем темою, та ін., дають змогу навчити студентів правилам інформаційного пошуку, методології викладення думки, вмінню аналізувати велику кількість різноманітних літературних джерел. Все це потрібне і ефективне не лише в період навчання, але й для самовдосконалення при роботі лікарем.

Ключові слова:

медична освіта, дистанційне навчання, ІТ- технології.

Список цитованої літератури:

  1. Majed W, Abdalla ME, Khalafalla H, Taha MH. The assessment clock: A model to prioritize the principles of the utility of assessment formula in emergency situations, such as the COVID-19 pandemic. MedEdPublish. 2020; 9(1):1-6. DOI: https://doi.org/10.15694/ mep.2020.000086.1.
  2. Taylor D, Grant J, Hamdy H, Grant L. Transformation to learning from a distance. MedEdPublish. 2020; 9(1):76.
  3. Fawns T, Jones D, Aitken G. Challenging assumptions about “moving online” in response to COVID-19, and some practical advice. MedEdPublish. 2020; 9(1):83. DOI: 10.15694/mep.2020.000083.1.
  4. Ryadnova VV, Bezeha NM, Bezkorovayna IM, Steblovsʹka IS, Pera-Vasylʹchenko AV. Osoblivosti vprovadzhennya distancіjnogo navchannya v yakostі samostіjnoї pіdgotovki studentіv medichnih zakladіv osvіti. Materіaly naukov-praktich konferencіi z mіzhnarodnoyu uchastyu. Suchasna medichna osvіta: metodologіya, teorіya, praktika; 2019 Berez 19; Poltava: UMSA; 2019. s. 173-174. [in Ukrainian].
  5. Grebenik M.V, Masik OM, Yarema NІ, Lazarchuk TB. Distancіjna forma navchannya v pіslyadiplomnіj osvіtі: realії і perspektivi. Medichna osvіta, 2011;3:15-19. [in Ukrainian].

Публікація статті:

«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 1 (159), 2021 рік , 151-153 сторінки, код УДК 378.147

DOI: