АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ ПІСЛЯДИПЛОМНОГО НАВЧАННЯ У ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «СТОМАТОЛОГІЯ»
Про автора:
Гайошко О. Б.
Рубрика:
МЕДИЧНА ОСВІТА
Тип статті:
Наукова стаття
Анотація:
Резюме. У межах даної роботи висвітленні та окреслені найбільш вагомі складові проблем навчального процесу на кафедрі стоматології ФПО ДВНЗ (ІФНМУ), а також тих викликів сучасних реалій, що мали місце за межами вищого закладу протягом останніх 13 років. Виклики прямо або опосередковано впливали на результативність навчання. Хронологічний аналіз результатів післядипломного навчання у підготовці фахівців за спеціальністю «Стоматологія», показав, що за період 2007-2020 років, ефективність діяльності викладацького складу та місцевої і національної адміністрації є досить ефективними за умови задовільних політичних, соціальних, епідеміологічних та економічних умов і факторів, приналежних діючий владі в Україні, країнам, що оточують Україну, відсутності епідемій та пандемій глобальних світових масштабів. Матеріали і методи дослідження. Дослідження стосувалися аналізу проблем навчального процесу, що виникли на кафедрі у 2007 році після написання лікарями-інтернами їхнього іспиту “Крок 3. Стоматологія”. Впровадження в Україні стандартизованої системи контролю знань, котре відбулося в 2007 році стало однією з перших проблем для викладачів кафедри. Були висвітленні та окресленні найбільш вагомі складові проблем навчального процесу, що мали місце на кафедрі стоматології ФПО ДВНЗ (ІФНМУ) при підготовці лікарів-інтернів-стоматологів. Оскільки навчання в інтернатурі має очний та заочний цикли. Завдання, які стояли перед нами, зводилися до наступного: виявити в процесі аналізу ресурсний потенціал оптимізації навчального процесу за межами матеріальної бази кафедри та той ресурсний потенціал, яким володіла кафедра на протязі довготривалого часу. Результати дослідження. Проблему навчання в сучасних умовах, на нашу думку, слід вирішувати в політичному, соціальному та економічному напрямках шляхом створення доцільних інноваційних заходів та засобів, котрі охоплюють медичні ВНЗ, межі України, країни, які межують з Україною, а також на глобальному – світовому рівнях. Крім того, дана проблема потребує від викладача великої кількості часу для опанування наукового матеріалу, аналізу власного досвіду, оволодіння комп’ютерними технологіями більш вищого рівня, ніж був попередній. Підсумовуючи результати аналізу викликів, що стоять перед викладачем можна відмітити їх складність не тільки для осіб викладачів та лікарів-інтернів, як це було на першому етапі, але й для людства в цілому. Висновки. Хронологічний аналіз наших результатів післядипломного навчання у підготовці фахівців за спеціальністю «Стоматологія», проведений на кафедрі стоматології ФПО ДВНЗ (ІФНМУ) показав, що за період 2007-2020 років, ефективність діяльності викладацького складу та місцевої і національної адміністрації є ефективними за умови задовільних політичних, соціальних, епідеміологічних та економічних умов і факторів, приналежних діючий владі в Україні, країнам, що оточують Україну, відсутності епідемій та пандемій глобального – світового рівня.
Ключові слова:
аналіз, педагогічна діяльність, стоматологія, лікарі-інтерни.
Список цитованої літератури:
- Atanov GA, Efros TI. System of skills in instruction as a part of the learner model. Proceedings of the Intern. Conf. оn Computer Assistant Learning CAL-97; 1997; Exeter, UK. 1997. p. 369-372.
- Haliy LV, Shulʹha LI, Yakushchenko VA, Nartov PV, Bur`yan KO, Bahan SO. Vprovadzh. dystantsiynoyi formy navchannya v systemu pislyadyplomnoyi osvity: problemni pytannya sʹohodennya. Problemy bezperervnoyi medychnoyi osvity ta nauky. 2019;3(35):14-20. [in Ukrainian].
- Horodetsʹka A. Pryvatna i derzhavna medytsyna v Ukrayini v u movakh reformuvannya: symbioz zamistʹ konkurentsiyi? Ukrayinsʹkyy medychnyy chasopys. 2011;5(85):15-17. [in Ukrainian].
- Kosenko SV, Rozhko MM, Kostyshyn ZT, Kindrat HV, Ostapʺyak IZ, Soroka OB, et al. Optymizatsiya navchalʹnoho protsesu u pidhotovtsi likariv-interniv-stomatolohiv. Halytsʹkyy likarsʹkyy visnyk.2011; 2(18):151-153. [in Ukrainian].
- Rozhko MM, Pelekhan LI, Kosenko SV. Metodolohichne zabezpechennya v navchalʹnomu protsesi pislyadyplomnoyi osvity likariv-stomatolohiv-interniv. V: Mysula IR, redactor. Materialy X yuvileynoyi Vseukr. navch.-nauk. konf. z mizhnar. uchastyu. Kredytno-modulʹna systema orhanizatsiyi navchalʹnoho protsesu vyshchykh medychnykh (farmatsevtychnykh) navchalʹnykh zakladakh Ukrayiny na novomu etapi; 2013 Kvit 18-19; Ternopilʹ. Ternopilʹ: TDMU; 2013. s. 77-81. [in Ukrainian].
- Rozhko MM, Pelekhan LI, Kosenko SV. Hlybyna zasvoyennya znanʹ za otsinkoyu rezulʹtativ subtestiv «Krok 3. Stomatolohiya» na kaf. stomatolohiyi FPO IFNMU. Problemy bezperervnoyi medychnoyi osvity ta nauky. 2013;3 (11):73-75. [in Ukrainian].
- Rozhko MM, Kosenko SV, Kostyshin ZT. Upravleniye uchebnoy deyatel’nost’yu kak mekhanizm obucheniya v internature pri podgotovke vrachey-stomatologov. V: Tymoshenko II, redactor. Materialy Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi. Vyshcha osvita v Ukrayini i Bolonsʹkyy protses: stan, problemy, perspektyvy ; 2012 Hrud 3; Kyyiv. Kyyiv: Yevrop. un- t; 2012. s. 123-127. [in Russian].
- Lisetsʹka IS, Kovalyshyn AYU. Vprovadzhennya dystantsiynoyi formy navchannya v umovakh karantynu na kafedri dytyachoyi stomatolohiyi IFNMU. Aktualʹni problemy suchasnoyi medytsyny: visnyk Ukrayinsʹkoyi medychnoyi stomatolohichnoyi akademiyi. 2020. 3(20):241-244. [in Ukrainian].
- Lisetsʹka I.S. Dystantsiyna forma navchannya studentiv-medykiv yak vyklyk sʹohodennya. Suchasna pediatriya. Ukrayina. 2020;7(11):81- 6. [in Ukrainian].
Публікація статті:
«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 1 (159), 2021 рік , 157-163 сторінки, код УДК 378.147+614.255+616.341