Єрошенко Г. А., Лисаченко О. Д., Климач Т. М., Шевченко К. В., Григоренко А. С., Кінаш О. В., Донець І. М.

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ В УМОВАХ КАРАНТИНУ ОЧИМА СТУДЕНТІВ - МЕДИКІВ


Про автора:

Єрошенко Г. А., Лисаченко О. Д., Климач Т. М., Шевченко К. В., Григоренко А. С., Кінаш О. В., Донець І. М.

Рубрика:

МЕДИЧНА ОСВІТА

Тип статті:

Наукова стаття

Анотація:

Резюме. Сьогодні отримувати освіту дистанційно - це престижно, комфортно та зручно. В умовах карантину, коли контакти між викладачами та студентами обмежені, це єдиний безпечний спосіб здобуття вищої освіти у цілому світі. Викладачі університету створюють необхідні умови для надання якісних знань студентам, забезпечуючи їх достатніми інформаційними ресурсами та демонстраційними матеріалами. Ця робота присвячена вивченню ставлення студентів-медиків до дистанційного навчання в карантині на основі аналізу результатів їх анонімного опитування. За допомогою анкети визначили позитивні та негативні сторони дистанційного навчання. Завдяки пропозиціям та побажанням студентів, зробіть висновки щодо підвищення якості надання освітніх послуг здобувачам вищої медичної освіти. Аналіз результатів опитування дозволив зробити наступні висновки: 1. Більшість студентів позитивно оцінили дистанційне навчання та зазначили, що в умовах карантину воно є одним з основних джерел освітньої інформації. 2. Студенти надають перевагу навчанню за допомогою платформи ZOOM. 3. Серед переваг дистанційного навчання студенти-медики відзначили можливість регулювання власного режиму навантаження. 4. Студенти розглядають недоліки дистанційного навчання: недостатній особистий контакт з викладачем; відсутність спілкування з однокласниками та надмірний стрес. 5. Пропозиції студентів-медиків: частіше використовуйте презентації та схеми; матеріал повинен бути коротким, схематичним і систематичним; бажано розмістити всі дисципліни на одній платформі; збільшити кількість пар на платформі ZOOM. Поширення коронавірусу внесло корективи у роботу всіх сфер життя, особливо системи освіти, охорони здоров’я та фармакології. В умовах обмеженого спілкування між викладачами та студентами вищі навчальні заклади самостійно визначають, як найкраще організувати навчальний процес, які платформи використовувати та як поліпшити якість освітніх послуг. Організовуючи дистанційне навчання, необхідно враховувати точки зору та пропозиції обох сторін навчального процесу - тих, хто їх надає, і тих, хто їх отримує.

Ключові слова:

дистанційне навчання, студенти-медики, викладачі, карантин, якість освіти, опитування.

Список цитованої літератури:

  1. Yeroshenko HA, Shepitko VI, Yakushko OS, Lysachenko OD. Dosvid vprovadzhennia dystantsiinoi formy navchannia na kafedri histolohii, tsytolohii ta embriolohii. Visnyk problem biolohii i medytsyny. 2020;2(156):194-97. [in Ukrainian]
  2. Baryshnikova VV, Avlasenko-Kanarovych OO. Osnovni perevahy ta nedoliky dystantsiinoi osvity. V: Muranova NP, redactor. Materialy I Vseukr. nauk.-prakt. konf. Dystantsiina osvita Ukraini: innovatsiini, normatyvno-pravovi, pedahohichni aspekty; 2020 Cherv. 16; Kyyiv. Kyyiv: NAU; 2020, s. 13-15. [in Ukrainian]
  3.  Muronov YUB. Perevahy ta nedoliky dystantsiinoho navchannia [Internet]. L`vivs`kyy torhovel`no ekonomichnyy universytet: Kafedra menedzhmentu; 2020. Dostupno na: https: //kerivnyk.info/perevahy-ta-nedoliky-dystantsijnoho-navchannya/ [in Ukrainian]
  4. Lisachenko OV, Yeroshenko GA, Pelipenko LB.Osobisti`sno ori`yentovanij pi`dkhi`d do vivchennya temi «Shhitopodi`bna ta prishhitopodi`bni` zalozi» studentami – medikami v umovakh karantinu. In: Pluzhnik E, editor. Abstracts of VIII th International scientific and practical conference Modern problems in science; 2020 November 09-12; Prague, Czech Republic; 2020, s. 457-460. [in Ukrainian]
  5. Lisachenko OD, Yeroshenko GA, Bilash VP, Pelipenko LB, Shevchenko KV. Distanczi`jne navchannya na kafedrakh morfologi`chnogo profi`lyu v umovakh karantinu. Perevagi ta nedoli`ki. Vistnik problem biolohii i medytsyny. 2020;3 6. (157):188-191. [in Ukrainian]

Публікація статті:

«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 1 (159), 2021 рік , 163-168 сторінки, код УДК 378.147:61

DOI: