Скрипко В. Д.

ВИКОРИСТАННЯ ДИСТАНЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ ХІРУРГІЧНОГО ПРОФІЛЮ


Про автора:

Скрипко В. Д.

Рубрика:

МЕДИЧНА ОСВІТА

Тип статті:

Наукова стаття

Анотація:

У статті проведено аналіз дистанційної форми навчання лікарів-інтернів хірургічного профілю. Як показує світовий досвід, впровадження інноваційних методів навчання в підготовці лікарів хірургів на післядипломному етапі сприяє ефективному засвоєнню поставлених завдань та досягнення цілей. Така форма подачі інформації є однією із ведучих форм навчання у світі та дає можливість доступу слухача до додаткового навчального матеріалу та отримання знань від ведучих спеціалістів, реалізації можливості здобування знань протягом життя. Застосування дистанційної форми навчання дозволяє скоротити час вивчення матеріалу завдяки швидкості комунікації доповідача і слухачів, а також завдяки використанню чатів, блогів, форумів, електронних бібліотек, відеотрансляцій. Впровадження програм дистанційного навчання є трудоємким про-цесом, оскільки навчальні матеріали повинні бути розпрацьовані на належному рівні, щоб гарантувати високу якість навчання. Однією з важливих проблем використання дистанційного навчання є забезпечення контро-лю клінічного досвіду. Навчання лікарів хірургічного профілю вимагає щоденного практичного вдосконалення та засвоєння мануальних навичок в операційних кімнатах, діагностично-маніпуляційних кабінетах, клінічних розборах та в безпосередньому контакті з пацієнтами. Це вимагає традиційного очного контакту з виклада-чем, однак, сучасні дистанційні освітні технології ефективно створюють взаємозв’язок викладач-інтерн, що позитивно впливає на вивчення і засвоєння теоретичного матеріалу, незалежно від місця знаходження осіб, та дозволяє збільшити можливості та мотивацію до післядипломної освіти. Дистанційні освітні технології повинні широко впроваджуватись в навчальний процес хірургічних кафедр післядипломної освіти на рівні додаткового професійного навчання.

Ключові слова:

лікарі-інтерни, навчання, дистанційні освітні технології

Список цитованої літератури:

  1. Afanas’yeva AA, Afanas’yev AS. Ekspertnyye metody prinyatiya resheniy o vybore sistemy distantsionnogo obucheniya dlya poslediplomnogo meditsinskogo obrazovaniya. Trudy XV Vserossiyskoy nauchno-metodicheskoy konferentsii «Telematika‘2008». SPb; 2008. s. 256. [in Russiаn].
  2. Bykov VYu, Hrytsenchuk OO, Zhuk YuO, ta in. Dystantsiyne navchannya v krayinakh Yevropy ta SSHA i perspektyvy dlya Ukrayiny. Informatsiyne zabezpechennya navchalʹno-vykhovnoho protsesu: inovatsiyni zasoby i tekhnolohiyi [kol. monohrafiya]. Akademiya pedahohichnykh nauk Ukrayiny, Instytut zasobiv navchannya. K.: Atika; 2015. s. 77-140. [in Ukrainian].
  3. Grigor’yev NN, Bobrovskaya YeA, Grigor’yev SN. Aktual’nyye voprosy obucheniya khirurgii. Sovremennyye problemy nauki i obrazovaniya. 2016;3. [in Russiаn]. 
  4. Kovalʹchuk LYa. Osnovni tendentsiyi rozvytku svitovoyi vyshchoyi shkoly. Vprovadzhennya suchasnykh tekhnolohiy u navchalʹnyy protsess Ternopilʹsʹkoyi derzhavnoyi medychnoyi akademiyi im. I. YA. Horbachevsʹkoho: dosyahnennya i perspektyvy. Medychnaosvita. 2000;2:5-11. [in Ukrainian].
  5. Pronina OM, Koptev MM, Danyl’chenko SI, Bilych AM. Optymizatsiya vykladannya topohrafichnoyi anatomiyi ta operatyvnoyi khirurhiyi v umovakh kredytno-modul’noyi systemy. Klinichna anatomiya ta operatyvna khirurhiya. 2015;14(1):118-20. [in Ukrainian].

Публікація статті:

«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 1 Том 1 (142), 2018 рік , 240-242 сторінки, код УДК 614.2 : 6 1

DOI: