Ханюков О. О., Єгудіна Є. Д., Сапожниченко Л. В., Калашникова О. С., Кравченко О. І.

НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ ВУЗІВ НА КЛІНІЧНИХ КАФЕДРАХ З ВИКОРИСТАННЯМ МЕТОДИКИ «СТАНДАРТИЗОВАНИЙ ПАЦІЄНТ»


Про автора:

Ханюков О. О., Єгудіна Є. Д., Сапожниченко Л. В., Калашникова О. С., Кравченко О. І.

Рубрика:

МЕДИЧНА ОСВІТА

Тип статті:

Наукова стаття

Анотація:

Модернізація освіти в сфері охорони здоров’я України сформувала нові підходи до підготовки молодих фахівців. Проведений аналіз узагальнення існуючих точок зору в системі освіти, які торкаються питання про необхідність, ефективність та особливості використання симуляційної програми навчання студентів медиків з використанням методики «Стандартизований пацієнт (СП)». СП – це навчальний ігровий процес за участю лікаря (студента) і пацієнта (СП) дозволяє, з одного боку, розвинути практичні навички, з іншого – провести комплексну оцінку знань і умінь студента, виробити командну взаємодію та координацію, підвищити рівень виконання складних медичних маніпуляцій та оцінити ефективність власних дій. Імплементація симуляційного тренінгу у вигляді методики «Стандартизований пацієнт» є цінним інструментом вдосконалення професійних навичок студентів медичних вузів.

Ключові слова:

стандартизований пацієнт, студенти, метод активного навчання, професійна підготовка, медицина

Список цитованої літератури:

  1. Gordon JA, Oriol NE, Cooper JB. Bringing good teaching cases «to life»: a simulation-based medical education service. Acad Med. 2004;79(1):23-7.
  2.  Abdulmohsen H Al-Elq. Simulation-based medical teaching and learning. J Family Community Med. 2010;17(1):35-40. DOI: 10.4103/1319- 1683.68787
  3. Sandeep S, Lata I. Simulation in resuscitation teaching and training, an evidence based practice review. J Emerg Trauma Shock. 2010;3(4):378-84.
  4. White P, Larson I, Styles K, Yuriev E, Evans DR, Rangachari PK. Adopting an active learning approach to teaching in a research-intensive higher education context transformed staff teaching attitudes and behaviours. High Educ Res Dev. 2016;35:619-33. DOI: org/10.1080/07 294360.2015.1107887
  5. Fiscella К, Franks P, Srinivasan М, Kravitz RL, Epstein R. Ratings of physician communication by real and standardized patients. Ann Farm Med. 2007;5:151-8. DOI: 10.1370/afm.643
  6. Myung SJ, Kang SH, Kim YS, Lee EB, Shin JS, Shin HY, et al. The use of standardized patients to teach medical students clinical skills in ambulatory care settings. Med Teach. 2010;32(11):467-70. DOI: 10.3109/0142159X.2010.507713
  7. Scalese RJ, Obeso VT, Issenberg SB. Simulation Technology for Skills Training and Competency Assessment in Medical Education. RJ Gen Intern Med. 2008;23(1):46-9. DOI: 10.1007/s11606-007-0283-4
  8.  Barrows H. «An overview of the uses of standardized patients for teaching and evaluating clinical skills». Academic Medicine. 1993;68(6):443-53.
  9.  Rudolph JW, Simon R, Raemer DB, Eppich WJ. Debriefing as formative assessment: closing performance gaps in medical education. Acad Emerg Med. 2008;15(11):1010-6. DOI: 10.1111/j.1553-2712.2008.00248.x
  10. Pian-Smith MC, Simon R, Minehart RD, Podraza M, Rudolph J, Walzer T, et al. Teaching residents the two-challenge rule: a simulation-based approach to improve education and patient safety. Simul Healthc. 2009;4(2):84-91. DOI: 10.1097/SIH.0b013e31818cffd3
  11.  Ziv A, Ben-David S, Ziv M. Simulation Based Medical Education: an opportunity to learn from errors. Med Teach. 2005;27(3):193-9.

Публікація статті:

«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 1 Том 2 (149), 2019 рік , 241-245 сторінки, код УДК 61:378.147.091:614.253.4

DOI: