Василечко М. М.

ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ПРЕДМЕТУ «КЛІНІЧНА ФАРМАКОЛОГІЯ» СТУДЕНТАМ ФАКУЛЬТЕТУ ПІДГОТОВКИ ІНОЗЕМНИХ ГРОМАДЯН ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «СТОМАТОЛОГІЯ»


Про автора:

Василечко М. М.

Рубрика:

МЕДИЧНА ОСВІТА

Тип статті:

Наукова стаття

Анотація:

Метою роботи є вивчення ефективності застосування у навчальному процесі інтерактивних методик навчання та відпрацювання практичних навиків, які сприятимуть покращенню якості навчання студентівіноземців стоматологічного факультету на кафедрі внутрішньої медицини стоматологічного факультету імені професора М.М. Бережницького. Чинниками розвитку особистості студента-медика є набуття вищої освіти, а також професійне становлення майбутнього лікаря. Кінцевим результатом професійного становлення лікаря є його професіоналізм, складовим компонентом якого є абсолютна психологічна готовність до ефективного виконання своїх обов’язків. Впровадження в клінічну практику великої кількості лікарських засобів, необхідність визначення їх ефективності та безпеки обумовлює потребу уніфікованого підходу до системи вивчення їх фармакокінетики, фармакодинаміки, взаємодії та побічної дії у хворих. На основі вивчення ефективності застосування у навчальному процесі інтерактивних методик навчання та відпрацювання практичних навиків з клінічної фармакології студентами факультету підготовки іноземних громадян 4 курсу за спеціальністю «Стоматологія» в умовах реформування медичної освіти доведено, що тільки комплексний підхід у вивченні клінічної фармакології із засвоєнням сучасного теоретичного матеріалу, відпрацювання практичних навиків біля ліжка хворого та шляхом розв’язання ситуаційних задач, самостійне усвідомлення аудиторної та позааудиторної роботи дозволяє студентам вивчити клінічну фармакологію відповідно до сучасних вимог реформування медицини. Набуті на кафедрі знання про фармакокінетику, фармакодинаміку, взаємодію та побічну дію лікарських засобів, ефективність, безпеку призначених препаратів та засвоєні практичні навички сприяють становленню професіоналізму майбутнього фахівця.

Ключові слова:

медична освіта, клінічна фармакологія, інтерактивні методики навчання.

Список цитованої літератури:

  1. Karpinska LH, Volosovets OP, Kochet OM, Petrashenko PR, Barannikov KV. Innovatsiina spriamovanist rozvytku medychnoi nauky. Materialy ХIII Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii iz mizhnarodnoiu uchastiu «Aktualni pytannia yakosti medychnoi osvity». 2016. s. 17-21. [in Ukrainian].
  2. Moiseiuk NIe. Pedahohika: navchalnyi posibnyk. 2001. s. 608 s. [in Ukrainian].
  3. Kinash NM. Napriamky reorhanizatsii vyshchoi medychnoi osvity v Ukraini. Arkhiv klinichnoi medytsyny. 2015;2:77. [in Ukrainian].
  4. Dumanskyi YuV, Ivniev BB, Pervak MB. Metodolohiia i tekhnolohiia vyznachennia universalnykh kompetentsii vypusknykiv medychnykh ta stomatolohichnykh fakultetiv. 2013. 112 s. [in Ukrainian].
  5. Parashchuk TO. Dystantsiine navchannia yak tekhnolohiia samoosvity studenta medyka. Halytskyi likarskyi visnyk. 2017;3:48. [in Ukrainian].
  6. Belehai RI. Osoblyvosti provedennia pidsumkovoho modulnoho kontroliu z predmetu «Klinichna farmakolohiia». Halytskyi likarskyi visnyk. 2015;4:106. [in Ukrainian].
  7. Kshanovska HI, Boreiko LD, Plesh IA, Karatieieva SIu, Slyvka NO. Aktualni aspekty poiednannia teorii i praktyky u vykladanni dystsypliny «Klinichna laboratorna diahnostyka». Bukovynskyi medychnyi visnyk. 2019;23;1(89):140-4. [in Ukrainian].
  8. Nemesh OM, Honta ZM, Shylivskyi IV. Samoosvita yak nevidiemna skladova bezperervnoho profesiinoho rozvytku likaria-stomatoloha. Bukovynskyi medychnyi visnyk. 2019;23;3(91):156-9. [in Ukrainian].
  9. Sabadosh RV. Symuliatsiini metody u rozvytku profesiinoi kompetentnosti studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv medychnoho spriamuvannia. Halytskyi likarskyi visnyk. 2018;3:55. [in Ukrainian].
  10. Dudik OP, Drachuk NA. Vykorystannia interaktyvnykh metodiv navchannia na praktychnykh zaniattiakh u studentiv stomatolohichnoho fakultetu. Shliakhy udoskonalennia navchalnoho protsesu i neobkhidnist vprovadzheniaia novykh pidkhodiv u roboti kafedr medychnoho universytetu v suchasnykh umovakh: tezy dopovidei navch.-metod. konferentsii. 2014. s. 69-70. [in Ukrainian].
  11. Hotiur OI, Denina RV, Volynskyi DA, Kocherzhat OI. Pol naukovo-doslidnoi roboty studenta u formuvanni maibutnoho fakhivtsia. Art of medicine. 2019;3(11):85-8. [in Ukrainian].

Публікація статті:

«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 2 (156), 2020 рік , 191-194 сторінки, код УДК 378.147+614.253.4+615.1

DOI: