Рябушко О. Б., Єрошенко Г. А., Климач Т. М., Ваценко А. В., Улановська-Циба Н. А., Шевченко К. В.

РЕЗУЛЬТАТИ АНКЕТУВАННЯ СТУДЕНТІВ ЩОДО ОСОБЛИВОСТЕЙ РЕАЛІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ


Про автора:

Рябушко О. Б., Єрошенко Г. А., Климач Т. М., Ваценко А. В., Улановська-Циба Н. А., Шевченко К. В.

Рубрика:

МЕДИЧНА ОСВІТА

Тип статті:

Наукова стаття

Анотація:

Резюме. Сучасний розвиток інформаційних технологій спонукає до отримання освітніх послуг у форматі дистанційного навчання. Пандемія COVID-19 змусила вищі навчальні заклади багатьох країн світу й України в тому числі, активно і швидко впроваджувати дистанційну освіту в умовах карантину, що потребувало гнучкої перебудови навчального процесу. Дана робота присвячена аналізу результатів анонімного опитування студентів щодо їх ставлення до дистанційної форми навчання в умовах карантину. Опитування здійснювалося на основі спеціально розробленої анкети. За допомогою анкетування визначили, що студенти вважають перевагами, а що недоліками дистанційного навчання, які навчальні дисципліни виявилися найбільш складними для вивчення під час карантину, які вимоги висувають студенти до теоретичних та демонстраційних матеріалів, які інформаційні платформи та сервіси обирають для отримання якісної освіти. Результати цього дослідження дали можливість зробити деякі висновки. Отже більшість опитаних студентів позитивно оцінили організацію та навчально-методичне забезпечення дистанційного навчання в нашому учбовому закладі та визначили його, як головне джерело надходження навчальної інформації. При цьому, студенти віддають перевагу дистанційному навчанню із застосуванням платформи ZOOM та сервісу Google Classroom. Серед переваг дистанційного навчання більшість опитаних зазначили можливість регулювати власний режим навантаження та наявність передумов до розвитку особистої ініціативи. Недоліками дистанційної форми навчання студенти вважають відсутність особистого контакту з викладачем, недостатнє спілкування з одногрупниками та надмірне навчальне навантаження. Як пропозиції щодо удосконалення дистанційного навчання студенти найчастіше пропонують включати більше презентацій, схем, таблиць у навчальні матеріали та, по можливості розміщувати всі дисципліни на одній інформаційній платформі. Дистанційне навчання – перспективна форма організації навчального процесу, у якій здобувач освіти виступає активним суб’єктом навчання, що сприяє його самостійності та підвищенню навчальної мотивації. Обов’язком науково-педагогічних працівників є робота над створенням умов для самореалізації студентів в навчальній діяльності.

Ключові слова:

дистанційна форма навчання, анкетування, карантин, студенти, викладачі, якісна освіта

Список цитованої літератури:

  1. Scrypnik ІМ, Maslova GS, Pryhod’ko NP, Gopko OF, Shaposhnik ОА. Vykorystannya dystantsijnyh metodiv navchannya v medychniy osviti. Problemy bezperervnoji medychnioji osviti ta nauki. 2020;3(39):29–32. [in Ukrainian].
  2. Lisachenko OD, Yeroshenko GA, Bilash VP, Pelipenko LB, Shevchenko KV. Distanczi`jne navchannya na kafedrakh morfologi`chnogo profi`lyu v umovakh karantinu. Perevagi ta nedoli`ki. Visnyk problem biolohiyi i medytsyny. 2020;3(157):188–191. [in Ukrainian].
  3. Yeroshenko HA, Lysachenko OD, Klymach ТМ, Shevchenko КV, Grygorenko AS, Kynash OV, et al. Distanczi`jne navchannya v umovach karantynu – ochyma studentiv-medykiv. Visnyk problem biolohiyi i medytsyny. 2021;1(159):163–168. [in Ukrainian].
  4. Muronov YUB. Perevahy ta nedoliky dystantsiinoho navchannia [Internet]. L`vivs`kyy torhovel`no ekonomichnyy universytet: Kafedra menedzhmentu; 2020. Dostupno: https://kerivnyk.info/perevahy-ta-nedoliky-dystantsijnoho-navchannya/. [in Ukrainian].
  5. Yeroshenko HA, Shepitko VI, Yakushko OS, Lysachenko OD. Dosvid vprovadzhennia dystantsiinoi formy navchannia na kafedri histolohii, tsytolohii ta embriolohii. Visnyk problem biolohiyi i medytsyny. 2020;2(156):194-97. [in Ukrainian].

Публікація статті:

«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 2 (160), 2021 рік , 165-169 сторінки, код УДК 378.147:61

DOI: