Шепітько В. І, Борута Н. В., Стецук Є. В., Якушко О. С., Вільхова О. В., Пелипенко Л. Б., Скотаренко Т. А., Рудь М. В.

АЛГОРИТМ ВИКЛАДАННЯ ПРЕДМЕТУ «ГІСТОЛОГІЯ, ЦИТОЛОГІЯ ТА ЕМБРІОЛОГІЯ» ЗА УМОВИ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ


Про автора:

Шепітько В. І, Борута Н. В., Стецук Є. В., Якушко О. С., Вільхова О. В., Пелипенко Л. Б., Скотаренко Т. А., Рудь М. В.

Рубрика:

МЕДИЧНА ОСВІТА

Тип статті:

Наукова стаття

Анотація:

Резюме. Метою нашого дослідження було вивчення ефективності застосування алгоритму викладання предмету гістології, цитології та ембріології при дистанційній формі навчання. Для викладання дисципліни, основною формою, було обрано методику з використанням відеоконференцій, які організовувалися за допомогою платформи Zoom, а для виконання домашнього завдання здобувачами вищої освіти, використовували веб-ресурс Google Classroom. З метою виявлення підготовки здобувачів вищої освіти по дисципліні, була застосована база тестових завдань для ресурсу Google Classroom, яка містить 40 питань по кожній темі, що мають різні ступені складності та оцінювання. Проаналізувавши стан успішності здобувачів 1 курсу стоматологічного факультету з Модуля 1 у 2019-2020 н.р., нами було отримано наступні результати: 7% (9 здобувачів) мали середній бал 4,5-5,0, що відповідає критерію засвоєння знань «відмінно», 16% (21 здобувач) – 4,0-4,45 та 48% (63 здобувача) – 3,5-3,95, що відповідає критерію засвоєння знань «добре», 29% (38 здобувачів) мали середній бал у межах 3,0-3,45, що відповідає задовільному засвоєнню знань. Середній бал успішності 1 курсу стоматологічного факультету з Модуля 1 у 2019-2020 н.р. становив 3,69.Слід відзначити, що більшість здобувачів добре опанували матеріал та мали успішність в межах 3,5-3,95 та вище середнього рівня – 4,0-4,45. Здобувачі 1 курсу стоматологічного факультету з Модуля 1 у 2020-2021 н.р. мали таку успішність: 7% (8 здобувачів) – 4,5-5,0; 12% (13 здобувачів) – 4,0-4,45; 50% (54 здобувача) – 3,5-3,95; 31% (34 здобувача) – 3,0-3,45. Середній бал успішності здобувачів 1 курсу стоматологічного факультету з Модуля 1 у 2020-2021 н.р. був 3,47. Більша частина студентів – 50% опанувала навчальний матеріал у межах балу 3,5-3,95. Порівнюючи результати успішності здобувачів, що навчались за аудиторною та дистанційною формою навчання, слід відзначити, що використання дистанційної форми навчання суттєво не вплинуло на якість отримання знань та засвоєння навчального матеріалу, а деяке зниження середнього балу має лише характер тенденції. Наявність зручного часу у здобувачів і можливість навчання за місцем проживання обумовили відсутність у них пропущених занять.

Ключові слова:

здобувачі вищої освіти, гістологія, цитологія та ембріологія, дистанційна форма навчання.

Список цитованої літератури:

  1. Avetikov D. Dystantsiine navchannia yak nova tekhnolohiia praktychnoi pidhotovky i kontroliu yakosti osvity u vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladakh. Materialy Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi Aktual`ni pytannia kontroliu yakosti osvity u vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladakh; 2018 Kvit 24-24; Poltava. Poltava: Ukrayinsʹka medychna stomatolohichna akademiya; 2018. s. 8-10. [in Ukrainian].
  2. Poly`vkan M. Specy`fika vy`boru ta dosvid vprovadzhennya texnologij dy`stancijnogo navchannya na kafedri gistologiyi, cy`tologiyi ta embriologiyi IFNMU. Aktual`ni problemy` suchasnoyi medytsyny. 2021;1(73):133-38. [in Ukrainian].
  3. Bilash S, Koptev M, Oliinichenko Ya. The influence of covid-19 coronavirus pandemic on the educational process organization at the department of clinical anatomy and operative surgery of UMSA. Proceedings of the II International Education Forum Best Educational Practices: Ukraine, Europe, World; 2021 Jan 24; Kyiv. Kyiv: BEP-2021; 2021. p. 38-40.
  4. Shepitko V. Osoblyvosti dystantsiinoi formy navchannia na kafedri histolohii, tsytolohii ta embriolohii. Proceedings of the 3th International Scientific and Practical Conference Scientific Community: Interdisciplinary Research; 2021 March 16-18; Hamburg, Germany. Hamburg, Germany: Busse Verlag GmbH; 2021. p. 151-54. [in Ukrainian].
  5. Yeroshenko G. Dosvid vprovadzhennya dy`stancijnoyi formy` navchannya na kafedri gistologiyi, cy`tologiyi ta embriologiyi. Visnyk problem biolohii i medytsyny. 2020;2(156):194-97. [in Ukrainian].

Публікація статті:

«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 2 (160), 2021 рік , 170-172 сторінки, код УДК 378:611.013+611.018/.1

DOI: