Римарчук М. І.

ДИСТАНЦІЙНА ФОРМА НАВЧАННЯ – ПРОГРЕСИВНИЙ КРОК В ОСВІТНІЙ ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ПЛАТФОРМІ


Про автора:

Римарчук М. І.

Рубрика:

МЕДИЧНА ОСВІТА

Тип статті:

Наукова стаття

Анотація:

Мета роботи – аналіз практичних, теоретико-методичних основ навчання слухачів за дистанційною формою у контексті реформування системи охорони здоров’я в сучасній Україні. Основна частина. Для досягнення найкращих результатів в освітній післядипломній платформі, спираючись на класичні методи викладання, необхідно розвивати нові – на основі Інтернет-технологій XXI ст., які вже зараз успішно застосовуються в ряді провідних ВНЗ України. Дистанційне навчання як складова вимоги Європейського простору вищої освіти (ЄПВО) передбачає якісну трансформацію навчального середовища для слухачів та інших осіб, які навчаються, з метою досягнення їх автономії та здатності до критичного клінічного мислення на основі результативного підходу, що має важливе значення у формуванні професійної готовностіфахівців. Вступивши в Болонський процес, Україна стала на шлях глобального реформування своєї системи вищої освіти, що має підняти статус власників вітчизняних дипломів про вищу освіту на європейському ринку праці. Дистанційну форму навчання ще називають «освітою на протязі всього життя» через те, що більшість тих, хто навчається – дорослі люди. Мають вищу освіту, проте через необхідність підвищення кваліфікації або розширення сфери діяльності у багатьох виникає потреба швидко і якісно засвоїти нові знання. Завдяки тому, що дистанційні технології у системі післядипломної освіти передбачають статус слухачів як важливих, демократичних, активних учасників їхнього власного потенціалу, суттєво зростає значення їх внутрішньої мотивації до вдосконалення особистісних і професійних якостей. Внутрішня мотивація стає базисом для реалізації змiсту фахової безперервної освіти лікарів із метою корегування їх особистісно-ціннісних, професійно важливих якостей. Висновки. Через необхідність підвищення кваліфікації або розширення сфери діяльності у багатьох виникає потреба швидко і якісно засвоїти нові знання і набути професійних навичок. Дистанційна форма навчання демонструє велику популярність серед слухачів через її економічні показники і навчальну ефективність. Cоціальна функція професійної мобільності виступає основоположним чинником забезпечення ефективності навчально-пізнавальної діяльності фахівців у галузі охорони здоров’я.

Ключові слова:

дистанційне навчання, професійне вдосконалення, реформування, охорона здоров’я.

Список цитованої літератури:

  1. Nakaz MOZ Ukrayiny vid 22.02.2019 № 466 «Deyaki pytannya bezperervnoho profesiynoho rozvytku likariv». [in Ukrainian].
  2. Vasyuk O. Teoretyko-metodychni aspekty orhanizatsiyi dystantsiynoyi osvity. Visnyk Knyzhkovoyi palaty Ukrayiny. 2011;2:30-2. [in Ukrainian].
  3. Babyn I. Zmina paradyhmy pidkhodu do navchannya v universyteti – iz oriyentovanoho na vykladacha do studentotsentrovanoho yak osnovna vymoha YePVO [Internet]. Dostupno: http://lpehea.in.ua/sites/default/files/documents/2016/05/babyn_i.i._zbirnyk_voiv-kup_03.2016.pdf] [in Ukrainian].
  4. Vitenko IS. Psykholohichni osnovy pidhotovky medychnykh kadriv. Kh.: Osnova; 1995. 158 s. [in Ukrainian].
  5. Haluzyak VM, Tykholaz SI. Rozvytok profesiynoyi spryamovanosti studentiv vyshchykh medychnykh navchalʹnykh zakladiv [monohrafiya]. Vinnytsya: TOV «Nilan-LTD»; 2016. 228 s. [in Ukrainian].
  6. Zeyer E, Symanyuk E. Kompetentnosnyy podkhod k modernizatsii professional’nogo obrazovaniya. Vyssheye obrazovaniye v Rossii. 2005;4:23- 30. [in Russian].
  7. Hlushko LV, Havrysh TYu, Chaplynsʹka NV, Pozur NZ. Aspekty profesiynoyi pidhotovky likariv zahalʹnoyi praktyky – simeynoyi medytsyny na Prykarpatti. Problemy bezperervnoyi medychnoyi osvity ta nauky. 2013;3:40-2. [in Ukrainian].
  8. Ovcharuk OV. Dystantsiyna osvita v yevropeysʹkykh krayinakh ta SShA u konteksti rozvytku innovatsiynykh tekhnolohiy. Kompyuter u shkoli ta simyi. 2004;7:37-40. [in Ukrainian].
  9. Lyubina LA. Henderni osoblyvosti formuvannya profesiynoyi kompetentnosti maybutnikh likariv [avtoreferat]. In-t psykholohiyi im. H.S. Kostyuka NAPN Ukrayiny. K.: 2015. 18 s. [in Ukrainian].
  10. Kremen VH, redaktor. Zakharchenko VM, Kalashnikova SA, Luhovyy VI, Stavytskyy AV, Rashkevych YuM, Talanova ZhV. Natsionalnyy osvitniy hlosariy: vyshcha osvita. 2-he vyd., pererobl. i dopovn. K.: TOV «Vydavnychyy dim «Pleyady»; 2014. 100 s. [in Ukrainian].
  11. Skorobahata OM. Hotovnist do diyalnosti yak psykholoho-pedahohichna problema [Internet]. Dostupno: https://www.sportpedagogy.org.ua/ html/journal/2008-01/08somppp.pdf [in Ukrainian].
  12. Suprun LM. Psykholohichnyy analiz hotovnosti maybutnikh medsester do profesiynoyi diyalnosti [avtoreferat]. In-t psykholohiyi APN Ukrayiny. K.: 1994. 17 s. [in Ukrainian].

Публікація статті:

«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 3 (152), 2019 рік , 247-251 сторінки, код УДК 378.14:614.23

DOI: