Маліков О. В.

СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ВИКЛАДАННЯ АНАТОМІЇ ЛЮДИНИ ТА ШЛЯХИ ЇХ ВИРІШЕННЯ


Про автора:

Маліков О. В.

Рубрика:

МЕДИЧНА ОСВІТА

Тип статті:

Наукова стаття

Анотація:

Для здійснення якісного навчання студентів анатомії людини необхідно ставити акцент на раціональному використанні і поєднанні традиційних методів з різними формами інтеграції тестового кон-тролю. Через деталі вивчення будови органів на натуральних препаратах, в більш широкому їх використанні, доцільно виділення клінічних аспектів: впровадження в навчальний процес ознайомлення з даними різноманітних клінічних ситуацій на прикладі використання ситуаційних задач «Крок-1». Саме такий метод є методично обгрунтованим для оптимізації і наукової організації сучасного навчального процесу на кафедрах анатомії людини. Метою цієїроботибуло визначити суть і характер викладання анатомії людини в сучасних умовах, вия-вити недоліки і переваги сучасних підходів навчання, впроваджених в навчальний процес, та переосмислити традиційні методи навчання в сукупності з формами інтеграції сучасних методів. Методи і результати дослідження. Ефективне використання та поєднання традиційних методів з різними формами інтеграції комп‘ютерного тестового контролю (проте ніяк не превалюючого) − це методич-но обґрунтований спосіб оптимізації та наукової організації навчального процесу в прикладному вивченні анатомії як базису медицини. Цей метод моніторингу знань студентів дає їм можливість вивчити якомога більше матеріалу, а також стимулює їх до самостійної роботи, що необхідно для отримання професії лікаря в майбутньому

Ключові слова:

навчальна програма, іспит, натуральний препарат, клінічний аспект, тест, ситуаційна за-дача

Список цитованої літератури:

  1. Sever I. Prepodavaniye distsiplini «Anatomiya cheloveka, topografycheskaya anatomiya» studentam mediko-profilakticheskogo fakulteta. Mezhdunarodniy zhurnal prikladnikh i fundamentalnikh issledovaniy. 2016;4:265-7. [in Russiаn].
  2. Коvalchuk OI, Dzevulʹsʹka IV, Malikov OV. Klinichne napravlennia vikladannia anatomii lyudini. Vitchizniana ta svitova meditsina v umovakh suchasnosti. 2013;15-8. [in Ukrainian].
  3. Nikolenko V. Chto mozhet priblizit prepodavaniye anatomiyi k potrebnostyam prakticheskoy meditsini. Sovremennie problemy nauki i obrazovaniya. 2017;3:16-20. [in Russiаn].
  4. Ostapyuk L. Optimizatsiya organizatsii navchalnogo protsesu na kafedrakh universitetu iak vazhliva skladova vnutrishniovuzivskoi sistemi upravlinnia yakistiu. Klinichna ta eksperimentalna patologia. 2016;15,2(56):108-11. [in Ukrainian].
  5. Tsibulkin A. Nekotoriye problemi prepodavaniya anatomiyi cheloveka v meditsinskikh vuzakh. Uspekhi sovremennogo estestvoznaniya. 2010;3:99-100. [in Russian].
  6. Gayvoronskiy IV, Nichiporuk GI, Tikhonova LP. Sovremenniye podkhodi k organizatsiyi uchebnogo processa na kafedre anatomiyi cheloveka. Zhurnal teoreticheskoi i prakticheskoi meditsini. 2010;8:292-5. [in Russian].
  7. Burlakova OO. Vidtvorennia vishchoi osviti Ukraini u Evropeyskomu osvitnyomu prostori[avtoreferat]. Kyiv: NPU;2007. 26s. [in Ukrainian].

Публікація статті:

«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 4 Том 2 (147), 2018 рік , 228-231 сторінки, код УДК 378.147:372.8:611

DOI: