ПЕРЕВАГИ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ CASE-BASED LEARNING У МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ
Про автора:
Макаров С. О., Кальбус О. І., Шастун Н. П., Букреєва Ю. В.
Рубрика:
МЕДИЧНА ОСВІТА
Тип статті:
Наукова стаття
Анотація:
Стаття присвячена огляду літератури щодо однієї з методик, яка використовується в сучасній освіті, в тому числі – у медичній освіті, а саме методу навчання на основі клінічного випадку, або case-based learning. Ця методика вперше була використана у 1912 році в Університеті Едінбурга, а на теперішній час вона набула широкого розповсюдження у більшості вищих медичних учбових закладів у країнах Західної Європи, Північної Америки та в деяких країнах Азії та Африки. В статті обговорюється питання відсутності чіткого визначення вказаного методу, незважаючи на велику кількість наукових праць, присвячених цьому. Проте попри різні погляди на дефініції стосовно case-based learning, авторами даної статті виділено основну спільну рису, яка фігурує в кожному визначенні незалежно від автора: ця система є унікальною методикою, яка дозволяє зв’язати теоретичні знання з клінічною практикою в контексті застосування цих знань для розв’язання реального конкретного клінічного випадку (кейса). Спираючись на дані Національного Центру проблемно-орієнтованого навчання у науці, автори виділили критерії, яким повинні відповідати кейси (такі як аутентичність, стилістика викладання, логічність, послідовність, освітня цінність тощо), адже не кожен клінічний випадок із практики є показовим і задовольняє основним завданням case-based learning, а саме створення у студента певної моделі поведінки при рішенні складної неструктурованої проблеми. Також авторами виділено основні технологічні складові даної освітньої методики, яких слід дотримуватися для її реалізації повною мірою. Автори наголошують, що використання методу case-based learning сприяє більш глибокому вивченню конкретної проблеми, що допомагає створенню моделі поведінки у конкретній ситуації. Підсумовуючи огляд зібраних даних, автори роблять висновок про доцільність використання даної методики у вищий медичній освіті та безперечні її переваги в порівнянні з традиційними системами викладання.
Ключові слова:
case-based learning, медична освіта, клінічний випадок.
Список цитованої літератури:
- Martinez-Garcia A, Morris S, Tscholl M, Tracy F, Carmichael P. Case-based learning, pedagogical innovation, and semantic web technologies. IEEE Transactions on Learning Technologies. 2012;5(2):104-16.
- Brown K, Commandant M, Kartolo A, Rowed C, Stanek A, Sultan H, et al. Case based learning teaching methodology in undergraduate health sciences. Revue interdisciplinaire des sciences de la santé-Interdisciplinary. Journal of Health Sciences. 2012;2(2):48-66.
- Sturdy S. Scientific method for medical practitioners: the case method of teaching pathology in early twentieth-century Edinburgh. Bull Hist Med. 2007;81(760):92.
- Thistlethwaite JE, Davies D, Ekeocha S, Kidd JM, MacDougall C, Matthews P, et al. The effectiveness of case-based learning in health professional education. A BEME systematic review: BEME Guide No. 23. Med. Teach. 2012;34(6):421-44. Available from: https://www.tandfonline.com/ doi/full/10.3109/0142159X.2012.680939
- McLean SF. Case-based learning and its application in medical and health-care fields: a review of worldwide literature. J Med Educ Curric Dev. 2016;3. DOI: 10.4137/JMECD.S20377
Публікація статті:
«Вістник проблем біології і медицини» Випуск 4 Том 2 (154), 2019 рік , 266-268 сторінки, код УДК 378.61:091-476.6